Η ιταλική γλώσσα εντάχθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το 2008 ως δεύτερη ξένη γλώσσα (η ισπανική ένα χρόνο αργότερα, το 2009) και, παρότι η ένταξή της ήταν κάθε άλλο παρά ομαλή, μέσα σε τρία χρόνια έφτασε να διδάσκεται σε 35.000 μαθητές σε περισσότερα από 650 σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Για λόγους «δημοσίου συμφέροντος» καταργήθηκε – μαζί με τα ισπανικά - το μνημονικό έτος 2011. Το ίδιο το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι οι καθηγητές και οι μαθητές της ιταλικής υπέστησαν ανεπανόρθωτη ζημία! Από τότε έχουν μείνει 32 μόνιμοι καθηγητές, οι μαθητές έχουν δικαίωμα να επιλέξουν την ιταλική σε συγκεκριμένα και λιγοστά γυμνάσια στην επικράτεια και η ηγεσία του Υπ. Παιδείας συντηρεί αυτή την «υβριδική» κατάσταση πολυγλωσσίας.
Ο αποκλεισμός των ιταλικών και των ισπανικών από το εν λόγω δίωρο προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες, υποχρεώνει τους υποψήφιους να καταφύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τις οικογένειές τους.
Να τονίσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το Υπ. Παιδείας αδικεί κατάφορα τους κλάδους μας. Εδώ και χρόνια το πάγιο αίτημά μας για ισότιμη ένταξη των ισπανικών και των ιταλικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με ταυτόχρονη αναβάθμιση της διδασκαλίας όλων των ξένων γλωσσών, δεν βρίσκει ανταπόκριση.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η πρόσφατη ένταξη της ιταλικής και της ισπανικής ως γλωσσών επιλογής στα ΕΠΑΛ Τουριστικής Κατεύθυνσης.
Το άρθρο αναρτήθηκε στις 22.09.2018 (18:35) στην ιστοσελίδα alfavita.gr.
Παρόλα αυτά, παραμένει πάντα επίκαιρο μιας και ο εκάστοτε υπουργός παιδείας αρνείται να αποκαταστήσει την αδικία εις βάρος εκατοντάδων εκπαιδευτικών της ιταλικής και ισπανικής γλώσσας, καταργώντας το δικαίωμα των μαθητών στην πολυγλωσσία, μιας και πολυγλωσσία με δύο μόνο επιλογές (γερμανικά ή γαλλικά) δεν νοείται. Σε αυτή την περίπτωση είναι καλύτερο να μιλάμε για διγλωσσία.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/268447_anakoinosi-ton-kathigiton-ispanikis-kai-italikis-glossas-gia-neo-lykeio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου