Η ιταλική φίρμα δεν είναι γνωστή μόνο για την κατασκευή supercars αλλά και τρακτέρ. Διαβάστε πως ξεκίνησε η ιστορία...
Το 1963 ήταν ορόσημο για τον Ferruccio Lamborghini ο οποίος έβλεπε το όνειρο του υλοποιείται μετά από πολλά χρόνια. Μία ομάδα από έμπειρους μηχανικούς και ταλαντούχους σχεδιαστές -όπως οι Gian Dallara και Franco Scaglione- παρουσίασαν στα media την 350 GTV. Εκ τότε η επωνυμία της ιταλικής φίρμας είναι συνδεδεμένη με την κατασκευή υπεραυτοκινήτων παρόλο που η πορεία της εταιρίας ξεκίνησε από την κατασκευή τρακτέρ.
Ο Ferruccio ήταν ένας πετυχημένος κατασκευαστής τρακτέρ ο οποίος συχνά επισκεπτόταν το Maranello για να επιδιορθώσει την Ferrari του που παρουσιάζε διάφορα μηχανικά προβλήματα, κυρίως στον συμπλέκτη (o ίδιος κατείχε αρκετά μοντέλα όπως Alfa Romeo, Lancia, Maserati, το 1958 απέκτησε την πρώτη του Ferrari, μία 250GT).
Φήμες λένε πως ο Ferruccio ανακάλυψε πως οι συμπλέκτες ήταν παρόμοιοι με αυτούς που χρησιμοποιούσε στα τρακτέρ ο ίδιος ζήτησε να δει από κοντά τον Enzo Ferrari αλλά ο τελευταίος τον αγνοούσε. Όταν τελικά κατάφερε να συναντηθεί τότε του είπε: «Ferrari, τα αυτοκίνητα σου είναι σαράβαλα!». «Lamborghini, μπορεί να είσαι καλός στο να οδηγείς τρακτέρ αλλά ποτέ δεν θα μπορέσεις να κουμαντάρεις μία Ferrari» ήταν η απάντηση. Για τον Enzo, τέτοιου είδους παράπονα ήταν συνηθισμένα αφού ο ίδιος έλεγε πως ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο, ειδικά όταν έχει αποκτήσει μία χειροποίητη Ferrari.
Αν όμως ο Enzo μπορούσε να διακρίνει την επιχειρηματική ικανότητα του Ferruccio ίσως και να τον στρατολογούσε στη δική του φίρμα αντί να δημιουργούσε αργότερα ένα από τους σημαντικότερους αντιπάλους του που αργότερα συνεργάστηκε με τον Giampaolo Dallara (πρώην μηχανικό στην Ferrari) για την κατασκεύη V12 κινητήρα σε Lamborghini. Η ειρωνική απάντηση του ήταν αυτή που πείσμωσε τον Ferruccio να προχωρήσει πέρα από την κατασκευή τρακτέρ για την οποία ήταν πάντα περήφανος.
O Ferruccio γεννήθηκε το 1916 στη μικρή πόλη Renazzo di Cento από γονείς αγρότες όπου και βοηθούσε στη φάρμα. Από μικρός λάτρευε την μηχανολογία, τα γρήγορα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σπούδασε σε τεχνική σχολή κοντά στην Μπολόνια όπου έγινε γνωστή η ικανότητα του στις επιδιορθώσεις. Το 1940 υπηρέτησε σαν μηχανικός στην Ρόδο για την ιταλική αεροπορία (Regia Aeronautica), το 1945 φυλακίστηκε όταν το νησί πέρασε σε βρετανική κατοχή με το τέλος του πολέμου, αργότερα παντρεύτηκε την γυναίκα που του χάρισε τον πρώτο του γιο (τον Antonio) η οποία όμως απεβίωσε στη διάρκεια της γέννας.
Η ιδέα της κατασκευής τρακτέρ από εξαρτήματα πρώην στρατιωτικών οχημάτων ήταν το κίνητρο του για ίδρυση της Lamborghini Trattori το 1948. Το πρώτο τρακτέρ το κατασκεύασε συναρμολογώντας διάφορα εξαρτήματα με εξακύλινδρο κινητήρα Morris και το έκανε δώρο στον πατέρα του, Antonio. Το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε η εταιρία ήταν το Carioca αλλά το πρώτο γνήσιο τρακτέρ από την ιταλική εταιρία ήταν το L33 (το 1950). Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950 η Lamborghini Tractor είχε εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής αγροτικών μηχανημάτων με φτηνό κόστος κτήσης στην Ιταλία. Μάλιστα, η Lamborghini έγινε ακόμη πιο δημοφιλής στους αγρότες παρουσιάζοντας το 1962 το τετρακίνητο τρακτέρ 2R DT ενώ το 1966 λάνσαρε ένα ακόμη πρωτοποριακό τρακτέρ, το πρώτο στην Ιταλία με συγχρονιζέ κιβώτιο!
Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 οι εξαγωγές άρχισαν να μειώνονται και το 1972 η Lamborghini πωλήθηκε στην SAME, μία εταιρία που κατασκεύαζε επίσης τρακτέρ. Το 1973 ήρθε η πετρελαϊκή κρίση ως η χαριστική βολή όπου ο Ferruccio αποχώρησε εντελώς από την αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινώντας επιχειρήσεις στον τομέα βιομηχανικών ειδών (υδραυλικές βαλβίδες κ.α.).
Ως ταύρος στο ζώδιο και στην ζωή (το ζώδιο του και η επίσκεψη του το 1962 σε αρένα στην Σεβίλλη αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το έμβλημα της εταιρίας) ο Ferruccio ήταν γνωστός για την επιχειρηματική του οξυδέρκεια και επιμονή αλλά και για την απλότητά του ως άνθρωπος αφού χαρακτηριστικό ήταν πως συνήθιζε να σερβίρει ο ίδιος τσάι στους δημοσιογράφους όταν συνεντευξιαζόταν στην περιοχή της Περούτζια (στη λίμνη Trasimeno) όπου πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του.
H εταιρία πτώχευσε το 1978, αργότερα πέρασε σε ελβετικά χέρια την περίοδο που γεννήθηκε η Countach, το 1987 αποκτήθηκε από την Chrysler με την Diablo να κάνει ντεμπούτο το 1990 ενώ το 1998 η ιδιοκτησία πέρασε σταδιακά στο VW Group όπως έχει μέχρι σήμερα.
http://www.caroto.gr/2012/06/24/lamborghini-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου