Το συνέδριο ανιχνεύει αυτό το σταυροδρόμι και εξετάζει θέματα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης τα οποία προκύπτουν από τις κοινωνικές, πολιτισμικές, τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις.
Στόχος συνεδρίου
Η εργαλειακή ρητορική για την ξενόγλωσση εκπαίδευση που αναπτύχθηκε το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα –μια ρητορική η οποία έχει πλέον στις μέρες μας εδραιωθεί ανελέητα—αποτυπώνεται στα κείμενα της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάθε κράτους μέλους χωριστά (συμπεριλαμβανομένης της χώρας μας φυσικά), καθορίζοντας τις επιλογές γλωσσών που περιλαμβάνονται στα σχολικά προγράμματα, καθώς επίσης τις πρακτικές διδασκαλίας/μάθησης και αξιολόγησης της γλωσσομάθειας. Όλα αυτά συναρτώνται βεβαίως με τα κοινωνικά περιεχόμενα και με τις αξίες που οι γλώσσες και η εκμάθησή τους επενδύεται.
Συνεπώς, ο χώρος της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης αποτελεί ένα σταυροδρόμι όπου συναντιόνται οι λογικές του οικονομικού και συμβολικού κέρδους, των κοινωνικών αναγκών για την εκμάθηση γλωσσών, των ερευνών και των πολιτικών για τη γλώσσα/τις γλώσσες, την εκμάθηση και την αξιολόγηση της γνώσης της/τους, καθώς και των ιδεολογικών εγγραφών στα κείμενα και στις πρακτικές που τα αξιοποιούν. Το συνέδριο ανιχνεύει αυτό το σταυροδρόμι και εξετάζει θέματα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης τα οποία προκύπτουν από τις κοινωνικές, πολιτισμικές, τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις.
Το θέμα του συνεδρίου είναι εμπνευσμένο από το έργο της Ομότιμης Καθηγήτριας Βασιλικής (Μπέσης) Δενδρινού, η οποία έχει αφενός συμβάλει στην ανάπτυξη ενός πολιτικοποιημένου λόγου για τις γλώσσες, την πολυγλωσσία και την εκπαίδευση και αφετέρου έχει συνεισφέρει στην ανάπτυξη πρακτικών που μειώνουν τον αντίκτυπο της εμπορευματοποίησης της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ευρύτερα στην Ευρώπη.
Οι εισηγητές είναι επιστήμονες που έχουν συνεργαστεί με την Μπέση Δενδρινού σε ερευνητικά-εκπαιδευτικά έργα τα οποία αφορούν τη γλωσσική διδασκαλία και την αξιολόγηση της γνώσης γλωσσών: της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής, Τουρκικής και Ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας. Η γλώσσα εργασίας του συνεδρίου είναι η Ελληνική
Θεματικές
Το συνέδριο εκτυλίσσεται σε τρεις ημέρες, και η κάθε μέρα φωτίζει διαφορετικά ζητήματα.
Την Παρασκευή 4/11/2016, στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, τιμούμε το έργο και τη συμβολή της Μπέσης Δενδρινού στην ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η συμμετοχή των συνέδρων την Παρασκευή είναι με πρόσκληση μόνο.
Το Σάββατο και την Κυριακή (5 & 6/11/2016) οι εργασίες του συνεδρίου θα γίνουν στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το Σάββατο (6/11/2016) οι εισηγήσεις εστιάζουν σε νέες πρακτικές και έρευνες που αφορούν στη διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών σε διαφορετικές ηλικίες μαθητών με διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Οι εισηγήσεις του Σαββάτου κατανέμονται σε 4 συνεδρίες, η καθεμία από τις οποίες επικεντρώνει σε διαφορετική θεματική που αφορά την διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών:
- Ο κοινωνικοπολιτικός λόγος για την πολυγλωσσία
- Ο πολιτικός και κοινωνικός λόγος για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
- Ψηφιακά μέσα και γλωσσική διδασκαλία
- Πολιτικές, πρακτικές και μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τις ξένες γλώσσες
- Η Κυριακή (6/11/2016) είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στο σύστημα εξετάσεων για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Οι εισηγητές είναι όλοι εμπειρογνώμονες στο χώρο της αξιολόγησης γλωσσομάθειας ή/και μέλη της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής του ΚΠΓ έχοντας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ΚΠΓ
- Οι εισηγήσεις θα γίνουν σε δυο συνεδρίες. Στην πρώτη, θα γίνει σύντομη παρουσίαση του θεσμού και για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί η ηλεκτρονική εκδοχή του ΚΠΓ. Στη δεύτερη συνεδρία παρουσιάζονται ερευνητικές δράσεις που έχουν υλοποιήσει μέλη ΔΕΠ των τμημάτων ξένων γλωσσών και φιλολογιών του ΕΚΠΑ και ΑΠΘ που έχουν την ευθύνη για την ανάπτυξη του συστήματος αξιολόγησης και την προετοιμασία των εξετάσεων για το ΚΠΓ.
Σε ποιους απευθύνεται
Το Συνέδριο αυτό απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με το χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και αξιολόγησης γλωσσομάθειας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, μεταξύ των οποίων επιστήμονες της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και ξενόγλωσσης διδακτικής, εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών και επιμορφωτές εκπαιδευτικών, φοιτητές των γλωσσικών επιστημών και ιδιαίτερα προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές τμημάτων ξένων γλωσσών και φιλολογιών.
Eγγραφείτε εδώ: http://rcel.enl.uoa.gr/synedrio/registration/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου