Σε παραπάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ έχει ανέλθει την τελευταία δεκαετία η συνολική αξία των αγροδιατροφικών προϊόντων που έχουν «ιταλοπρεπείς» ονομασίες, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν παραχθεί στην Ιταλία και πωλούνται σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με την ιταλική συνομοσπονδία ανεξάρτητων καλλιεργητών Coldiretti, η πρωτοφανής αυτή άνοδος, της τάξης του 70%, οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση για τα γνήσια ιταλικά προϊόντα, σε συνάρτηση με το χαμηλό κόστος παραγωγής των απομιμήσεων.
Η ιταλική
βιομηχανία τροφίμων πλήττεται σφοδρά από τον ανταγωνισμό των απομιμήσεων
ιταλικών αγροδιατροφικών προϊόντων, με την Coldiretti να επισημαίνει ότι οι συνολικές εξαγωγές προϊόντων υπό την
ετικέτα «Made in Italy» στο
εξωτερικό αυξήθηκαν μόλις κατά 1,8%, φτάνοντας στα 41,8 δισ. ευρώ το 2018,
ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από την αύξηση 7% που σημειώθηκε το 2017.
Το παράδοξο
της υπόθεσης είναι ότι το φαινόμενο των απομιμήσεων είναι περισσότερο
διαδεδομένο σε οικονομικά ισχυρότερες χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Αυστραλία, παρά
σε συνήθως ύποπτα –όσον αφορά είδη μόδας και προϊόντα πληροφορικής– φτωχότερα
κράτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου