Η απόφαση της Barilla, του ιταλικού ομίλου ζυμαρικών, που
έχει παραγωγική παρουσία και στην Ελλάδα, να επεκταθεί και στην αγορά της
πραλίνας φουντουκιού έχει προκαλέσει αναστάτωση στην Ιταλία, έδρα της Ferrero
που "ελέγχει” την παγκόσμια αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντος.
Ο εμπορικός πόλεμος, μεταξύ των δύο ιστορικών
οικογενειακών ιταλικών επιχειρήσεων δεν είναι τωρινός. Ξεκίνησε προ διετίας και
αναμένεται να κορυφωθεί το αμέσως προσεχές διάστημα με την τοποθέτηση του νέου
προϊόντος της Barilla στα ράφια των Ιταλικών σούπερ μάρκετ σε πρώτη φάση, η
οποία αναμένεται στις αρχές της νέας χρονιάς.
Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, το νέο προϊόν, το οποίο
θα φέρει το όνομα Pan di Stelle, το σήμα που χρησιμοποιεί η Barilla για τη
σειρά μπισκότων σοκολάτας της, θα έχει λιγότερη ζάχαρη, θα παράγεται από
ιταλικά φουντούκια, το κακάο θα είναι από βιώσιμες γεωργικές εκμεταλλεύσεις, θα
έχει ηλιέλαιο, ενώ θα περιέχει και θρυμματισμένα μπισκότα. Αυτές είναι και οι
βασικές διαφορές με τη Nutella της Ferrero, η οποία ελέγχει το 54% της
παγκόσμιας αγοράς πραλίνας φουντουκιού.
Η μάχη αυτή τη στιγμή, όπου το προϊόν της Barilla δεν
έχει τοποθετηθεί στα ιταλικά ράφια, παίζεται εκεί ακριβώς. Δηλαδή στις
συμφωνίες που θα καταφέρει να εξασφαλίσει με τους Ιταλούς λιανέμπορους η
Barilla και στη λιανική τιμή που θα βγει στην αγορά. Ιταλικά δημοσιεύματα αλλά
και αυτό του Reuters, αναφέρουν πως η τοποθέτηση στα ιταλικά ράφια θα μπορούσε
να κοστίσει στην Barilla αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή μάλιστα που η
Ferrero έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη, ενώ η τιμή του προϊόντος εκτιμάται
ότι θα είναι 20% υψηλότερη απ’ αυτή της Nutella.
Στην Ελλάδα η Barilla, όποτε τοποθετήσει το συγκεκριμένο
προϊόν της στα ράφια –σ.σ. ο χρόνος παραμένει άγνωστος- δεν θα έχει να
αντιμετωπίσει μόνο τη Nutella. Market leader της κατηγορίας η οποία σε επίπεδο
οκταμήνου τζίραρε κοντά στα 21 εκατ. ευρώ (σ.σ. τελευταία επίσημα στοιχεία από
τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις
υποχώρησαν κοντά στο 3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν),
παραμένει η Merenda της Mondelez η οποία ελέγχει το 50% της κατηγορίας εντός
των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Στη δεύτερη θέση με πωλήσεις στο 1/3 των πωλήσεων της
Merenda βρίσκεται η Nutella και στην τρίτη με αντίστοιχη πάνω κάτω δύναμη τα
προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την 10αδα, συμπληρώνουν τα προϊόντα της ΙΟΝ με
τζίρο πάνω από 2,2 εκατ. ευρώ και ακολουθούν με μεγάλη απόσταση τα προϊόντα της
Chipita, της Oscar, του Βερούκα, της Bolero, του Μελετιάδη και της Dimfil.
Στην κατηγορία εισήλθε πρόσφατα και η εταιρεία Όλυμπος –
Αφοί Παπαγιάννη ΑΕ Χαλβαδοποιία με τα Όλυμπος Super Spread, σε τρεις γεύσεις η
μια εκ των οποίων είναι πραλίνα φουντουκιού με γλυκαντικό από το φυτό στέβια,
ενώ στην ευρύτερη κατηγορία των sreads, εντάσσονται και τα προϊόντα με βάση το
ταχίνι, όπως το Μακεδονικό Ταχίνι με κακάο της Αφοί Χαΐτογλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου