Στις 9:05 το
πρωί του Σαββάτου το νέο τρένο της σειράς Frecciargento, που έφερε
η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ιταλία για δοκιμαστική λειτουργία, ξεκίνησε από τη
Θεσσαλονίκη με προορισμό την Κατερίνη και επιστροφή.
Επιβιβαστήκαμε
στο τρένο, μαζί με τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ελλάδα και την Ιταλία, τον
υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη και άλλους προσκεκλημένους.
Για όσους έχουμε ταξιδέψει στο εξωτερικό με αντίστοιχα ή και καλύτερα τρένα, η
εικόνα ήταν πολύ γνώριμη.
Για όσους
δεν έχουν ταξιδέψει, όταν θα την αντικρίσουν θα διαπιστώσουν τις μεγάλες διαφορές
από τα υπάρχοντα τρένα που έχουμε στη χώρα μας. Καλύτερες και πιο αναπαυτικές,
θέσεις, πρίζα για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών, εστιατόριο, καλύτερες τουαλέτες
και εν γένει πιο «ήσυχο» ταξίδι.
Το τρένο
αυτό, είναι του 1998 αλλά πλήρως ανακαινισμένο και χρησιμοποιείται στην Ιταλία.
Ωστόσο στην Ελλάδα, επειδή η ηλεκτρική υποδομή μας είναι καλύτερη την Ιταλίας
(!), με περισσότερα kW στη γραμμή, θα έρθουν ακόμα πιο αναβαθμισμένα τρένα
που να μπορούν να υποστηρίζουν τη μεγαλύτερη παροχή ρεύματος.
Το ζήτημα
είναι πότε, κι εδώ έγκειται η δουλειά της ΕΡΓΟΣΕ που αυτή τη στιγμή
κατασκευάζει σήραγγες και γέφυρες στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός, το μόνο που
απομένει εν εξελίξει εργοτάξιο στη διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διότι το
τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι έχει ήδη παραδοθεί σε χρήση.
Σύμφωνα με
τους υπολογισμούς, εντός του φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί στα έργα και η
ηλεκτροδότηση, διότι δεν έχουν περαστεί ακόμη τα καλώδια, ώστε ο ΟΣΕ να
ξεκινήσει δοκιμαστική λειτουργία. Εφόσον όλα πάνε καλά, ίσως στο τέλος του
2018, αρχές του 2019 να έρθει ξανά από την Ιταλία, το τρένο που έκανε σήμερα
την πιλοτική του λειτουργία, ώστε να μπει σε καθημερινά δρομολόγια.
Ωστόσο, για
να αναπτύξει τη μέγιστη ταχύτητα, θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι τεχνικές
προδιαγραφές και αυτό δεν υπολογίζεται πριν τα τέλη του 2019. Πάντως σήμερα, ως
ένδειξη των δυνατοτήτων του τρένου, σε ένα τμήμα από την Κατερίνη μέχρι το
Πλατύ, ανέπτυξε ταχύτητα 213 χλμ./ώρα.
Ωστόσο,
ακόμα και με μικρότερες ταχύτητες, είναι εφικτό η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη
να καλύπτεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι τα έργα να
ολοκληρωθούν σύντομα, ώστε να απολαύσουμε τα σύγχρονα τρένα, με υψηλότερες
ταχύτητες, μικρότερα χρονικά δρομολόγια και καλύτερες υπηρεσίες.
Κατά τη
διάρκεια της διαδρομής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μοίρασε και το πρώτο τεύχος του εντύπου που
θα διανέμει στο επιβατικό κοινό, με χρήσιμες πληροφορίες.
Ο Φίλιππος
Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε δηλώσεις του ανάφερε ότι «είναι
μια σπουδαία μέρα για την εταιρεία. Κάναμε τα πρώτα βήματά μας, διασχίσαμε με
το βέλος τα πρώτα χιλιόμετρα της νέας γραμμής. Σκοπός της εταιρείας μας είναι
να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες, ένα καλύτερο τρένο, με ακρίβεια στα
δρομολόγια και με πιο σύντομους χρόνους, ώστε να είμαστε περισσότερο
ανταγωνιστικοί προς όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και κυρίως προς το αεροπλάνο.
Ήταν μια καλή πρόβα. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί το τμήμα του δικτύου που είναι
Θεσσαλονίκη – Αθήνα, μια που βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη, και στη συνέχεια όσο
πιο γρήγορα μπορούμε, διότι πρέπει να γίνουν δοκιμές από τον ΟΣΕ και μετά να το
παραδώσει σε εμάς, να εκπαιδεύσουμε σιγά σιγά και το προσωπικό σε αυτό το νέο
τροχαίο υλικό. Πρέπει να επενδύσουμε κάποια χρήματα, γύρω στα 25 εκατ.
προκειμένου ο εξοπλισμός να είναι τέτοιος που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα νέα
τρένα και σιγά σιγά να μπουν τα νέα τρένα στις ράγες».
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου