Προς Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ.
Γαβρόγλου: Τα Ιταλικά πρέπει να επανενταχθούν ισότιμα ως δεύτερη ξένη γλώσσα
στα δημόσια σχολεία.
Για λόγους «δημοσίου συμφέροντος» καταργήθηκε το
μνημονικό έτος 2011. Το ίδιο το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι ήταν
ανεπανόρθωτη η ζημιά που υπέστησαν οι μαθητές, γιατί αναγκάστηκαν να αλλάξουν
ξαφνικά προσανατολισμό και οι καθηγητές της ιταλικής, γιατί έχασαν τη δουλειά τους.
Από τότε έχουν μείνει μόνο 32 μόνιμοι καθηγητές της ιταλικής και οι μαθητές
έχουν δικαίωμα να επιλέξουν την ιταλική μόνο σε συγκεκριμένα και λιγοστά
σχολεία στην επικράτεια. Ωστόσο η ιταλική εξετάζεται τόσο στις πανελλήνιες όσο
και στο Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας.
Η χρησιμότητα της ιταλικής γλώσσας είναι αδιαμφισβήτητη,
λόγω των πολυετών φιλικών, πολιτισμικών και ιστορικών δεσμών, της γεωγραφικής
εγγύτητας, του τουρισμού και γενικότερα των εμπορικών, οικονομικών και
πανεπιστημιακών σχέσεων με τη γείτονα χώρα.
Είναι πασιφανές ότι οι επιλογές της πολιτείας σχετικά με
το ποιες ξένες γλώσσες περιλαμβάνονται στο σχολικό πρόγραμμα καθορίζουν τις σχέσεις μεταξύ των χωρών.
Για λόγους «δημοσίου συμφέροντος» καταργήθηκε το
μνημονικό έτος 2011. Το ίδιο το Συμβούλιο της Επικρατείας απεφάνθη ότι ήταν
ανεπανόρθωτη η ζημιά που υπέστησαν οι μαθητές, γιατί αναγκάστηκαν να αλλάξουν
ξαφνικά προσανατολισμό και οι καθηγητές της ιταλικής, γιατί έχασαν τη δουλειά τους.
Από τότε έχουν μείνει μόνο 32 μόνιμοι καθηγητές της ιταλικής και οι μαθητές
έχουν δικαίωμα να επιλέξουν την ιταλική μόνο σε συγκεκριμένα και λιγοστά
σχολεία στην επικράτεια. Ωστόσο η ιταλική εξετάζεται τόσο στις πανελλήνιες όσο
και στο Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας.
Είναι πασιφανές ότι οι επιλογές της πολιτείας σχετικά με το ποιες ξένες γλώσσες περιλαμβάνονται στο σχολικό πρόγραμμα καθορίζουν τις σχέσεις μεταξύ των χωρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου