Πρόκειται για μία από τις ελάχιστες εταιρείες κρουαζιέρας η οποία δεν έχει
απορροφηθεί από τους κολοσσούς του κλάδου και παραμένει οικογενειακή.
Ειδικεύεται σε υπερπολυτελείς κρουαζιέρες-ultra luxury στις γωνιές και των 5
ηπείρων. Τέσσερα από τα εννέα κρουαζιερόπλοια της είναι τα λεγόμενα expedition
τα οποία κάνουν δρομολόγια σε καινούργιους προορισμούς, σε εξωτικά και
δυσπρόσιτα για τα κλασικά κρουαζιερόπλοια μέρη, μεταξύ των οποίων είναι και η
Ανταρκτική. Πρόκειται για κρουαζιέρες που είναι όνειρο ζωής για τους
περισσότερους τουρίστες.
Η εταιρεία έχει την επωνυμία «Silversea Cruises» με έδρα το Μονακό και
είναι ιταλικών συμφερόντων. Στο τιμόνι της βρίσκεται ο Μανφρέντι Λεφέμπρ
ντ'Οβίντιο ο οποίος σε ηλικία 64 ετών συνεχίζει από τη θέση του προέδρου, την
οικογενειακή παράδοση που σχετίζεται με τη θάλασσα. Ο πατέρας του, ο Αντόνιο,
διακεκριμένος ναυτιλιακός δικηγόρος έγινε στην πορεία εφοπλιστής. Το 1988
αγόρασαν τη Sitmar Cruises από την οικογένεια Βλάσοβ και το 1989 τη συγχώνευσαν
με την P&O's Princess Cruises. Η Silversea Cruises ιδρύθηκε το 1994 από τον
Αντόνιο με δύο πλοία το Silver Cloud και το Silver Wind. Ο Μανφρέντι ήταν
εκείνος που επέκτεινε τον στόλο της εταιρείας.
Οι κρουαζιέρες της Silversea Cruises απευθύνονται σε υψηλότατα πορτοφόλια
και οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων της είναι κυρίως αμερικάνοι. Στα πλοία
υπάρχουν μόνο σουίτες.
Ο συγκεκριμένος Ιταλός επιχειρηματίας είναι από εκείνους που, σε δύσκολες
εποχές, στηρίζουν την ελληνική κρουαζιέρα. Τέσσερα από τα εννέα πλοία του
κάνουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα και κάποιες από αυτές μάλιστα αρχίζουν και
τελειώνουν στον Πειραιά. Το αξιοσημείωτο είναι ότι φέρνει υψηλό τουρισμό που
είναι και το ζητούμενο για κάθε χώρα που στηρίζεται στην συγκεκριμένη
βιομηχανία.
Σε όλα αυτό το εγχείρημα δεν θα μπορούσε να μην είναι αναμεμειγμένος ένας
Έλληνας. Πρόκειται για τον Σπύρο Αλμπέρτη, με πολύχρονη πορεία στον κλάδο, ο
οποίος έχει στην Silversea Cruises τη νευραλγική θέση του Manager Port
Operation, υπεύθυνος για όλα τα θέματα που αφορούν τη σχέση λιμανιών και
πλοίων. Τον συναντήσαμε στο περιθώριο του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum που
πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής.
«Η Ελλάδα είναι προορισμός κλειδί για την εταιρεία. Το 2017 τέσσερα από τα
9 πλοία προσεγγίζουν ελληνικά λιμάνια ενώ από του χρόνου, το 2018 θα προστεθεί και
πέμπτο. Πρόκειται για τα Silver Wind, Silver Spirit, Silver Whisper, Silver
Cloud και από το χρόνου θα έρθει και το Silver Muse. Έχουμε πληρότητα σε όλο τα
ο στόλο μας που αγγίζει το 95% καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Υπάρχει σχέδιο
το Silver Cloud από κρουαζιερόπλοιο κλασικό να μετατραπεί σε expedition. Το
πλοίο που μας…απογείωσε ήταν το Silver Muse. Επίσης ξεχωριστό είναι το Silver
Whisper που κάνει τον γύρο του κόσμου σε 6 μήνες». Τα expedition πλοία της
εταιρείας σήμερα είναι τα «Silver Explorer», «Silver Galapagos» και «Silver
Discoverer». Τον στόλο συμπληρώνει το κλασικού τύπου “Silver Shadow” τόνισε ο
Σπύρος Αλμπέρτης.
Για την κατάσταση στην ανατολική Μεσόγειο με τα προβλήματα που υπάρχουν
λόγω κυρίως της Τουρκίας και των τρομοκρατικών κτυπημάτων» επεσήμανε: «Τώρα
δουλεύουμε πάνω στα δρομολόγια του 2019 γιατί ως γνωστόν η κρουαζιέρα «κτίζει»
με προοπτική διετίας. Θέλουμε και την Τουρκία στα σχέδιά μας γιατί κάνουμε συνδυασμένες
κρουαζιέρες. Η Ελλάδα από μόνη της έχει πρόβλημα ως προορισμός γιατί οι
κρουαζιέρες πάντοτε είχαν μέσα την Τουρκία και την Ουκρανία. Όμως επιμένουμε
στην Ελλάδα και για αυτό δεν την εγκαταλείψαμε αλλά ενισχύουμε την παρουσία μας
προσαρμόζοντας στα νέα δεδομένα τα δρομολόγια. Πιάνουμε Ελλάδα και μετά πάμε
Ιταλία και συνεχίζουμε στην Ισπανία».
Τα κρουαζιερόπλοια της Silversea Cruises στην Ελλάδα πιάνουν λιμάνια όπως ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, η Κρήτη και από εφέτος καταπλέουν σε Ύδρα-Σπέτσες-Ιτέα-Κατάκολο και Ηγουμενίτσα. «Αναζητούμε συνεχώς καινούργιους προορισμούς. Αυτό είναι το όραμα του κου Μανφρέντι Λεφέμπρ ντι Οβίδιο. Θέλει κάθε χρόνο να έχουμε 50 με 60 νέους προορισμούς στο πρόγραμμά μας. Παγκοσμίως έχουμε 878 προορισμούς».
Όσο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι … «κρουαζιεράδες» στην Ελλάδα ο
Σπύρος Αλμπέρτης τόνισε: «Πρέπει να γίνει δουλειά στη βελτίωση των λιμενικών
υποδομών. Σε κάποια νησιά δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για να δέσουμε
και πιάνουμε αρόδου και αυτό να μας το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Επίσης,
θέλουμε να μας κάνουν καλύτερες τιμές στα λιμάνια, όπως για παράδειγμα στο
passenger tax, στο φρε΄σκο νερό κλπ. Άλλα λιμάνια στην Ευρώπη έιναι πιο φθηνά
ενώ κάνουν προσφορές εάν μία εταιρεία πιάσει ένα συγκεκριμένο αριθμό και πάνω
προσεγγίσεων» και προσθέτει:
«Σε κάθε περίπτωση όμως στηρίζουμε την Ελλάδα με προοπτική να κάνουμε ακόμη
πιο έντονη την παρουσία μας. Τα επόμενα χρόνια θέλουμε να πιάσουμε Μήλο και
Σύρο». Ο Ιταλός πλοιοκτήτης δεν αρκείται μόνο στις κρουαζιέρες στην Ελλάδα.
Θέλει να μπορεί να επισκευάζει τα πλοία του σε ελληνικά ναυπηγεία. «Ευχόμαστε
ότι με τη βοήθεια της Cosco θα εκσυγχρονιστεί η ναυπηγοεπισκευατική ζώνη ώστε
να μπορούμε να φέρνουμε εδώ τα κρουαζιερόπλοια μας. Τώρα τα πάμε στη Μάλτα. Η
Ελλάδα έχει την τεχνογνωσία καθώς και καλύτερες τιμές. Προβλήματα υπάρχουν με
τα ον χρόνο παράδοσης ενός πλοίου όταν μπαίνει για επισκευή» και καταλήγει
λέγοντας: «Η Cosco θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην κρουαζιέρα με επίκεντρο
τον Πειραιά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου