Τίποτα δεν είναι επιβεβαιωμένο μέχρι στιγμής, αυτό βέβαια
δε σημαίνει ότι, με βάση τη λογική, την ιστορία και τις επιθυμίες μας, δεν
μπορούμε να προβλέψουμε μερικούς από τους τίτλους που πρόκειται να
πρωτοπαρουσιαστούν στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Ενας νέος Χρυσός
Λέοντας περιμένει.
Δημήτρης Δημητρακόπουλος, 29 05 2018
Με το 71ο Φεστιβάλ των Καννών να αποτελεί πλέον παρελθόν
και τον Χρυσό Φοίνικα να βρίσκεται πια στα χέρια του Χιροκάζου Κόρε-Εντα και
της πιο πρόσφατης ταινίας του, «Shoplifters», η προσοχή του κινηματογραφικού
κόσμου αναμενόμενα στρέφεται στο έτερο (και γηραιότερο) φιλμικό φεστιβάλ της
Ευρώπης, τη Mostra της Βενετίας, η οποία έχοντας πια εδραιώσει τη θέση της ως
οσκαρικό εφαλτήριο και ιδανικό μέρος για την παγκόσμια πρεμιέρα φιλόδοξων
παραγωγών, ετοιμάζεται να σηκώσει αυλαία στα τέλη του Αυγούστου ισχυρότερη από
ποτέ.
Ο περσινός Χρυσός Λέοντας στη «Μορφή του Νερού» του
Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο αλλά και η παγκόσμια πρεμιέρα του «Τρεις Πινακίδες Εξω από το
Εμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, γεγονότα που σήμαναν την αρχή σε μια
πορεία που οδήγησε και τις δύο ταινίες με επιτυχία στα Οσκαρ, ήταν απλά το
επισφράγισμα μιας πολύχρονης πορείας που είδε τα τελευταία έτη φιλμ όπως το
«Birdman», το «Gravity», το «Spotlight» και το περίφημο «La La Land» να
θριαμβεύουν στα Οσκαρ, έχοντας κάνει το παγκόσμιο ποδαρικό τους στο κόκκινο
χαλί του Palazzo del Cinema στο Λίντο.
O περσινός νικητής του
Χρυσού Λέοντα και φετινός πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.
Για αυτό και δεν αποτελεί τολμηρή πρόβλεψη ότι τα
αμερικανικά στούντιο θα στείλουν και φέτος τα δυνατά χαρτιά τους προς πρώτη
προβολή στη Βενετία. Ούτε θα είναι έκπληξη αν οι μεγάλοι απόντες των Καννών, οι
οποίοι δεν παρουσίασαν τις νέες τους ταινίες γιατί «δεν ήταν ακόμα έτοιμες» ή
γιατί «ήθελαν να τις παρουσιάσουν πιο κοντά στην – λεγόμενη– awards season»,
τελικά κάνουν τα μεγάλα αποκαλυπτήριά τους στο Λίντο. Ακόμα και η κόντρα των
Καννών με το Netflix, η οποία τόσο συζητήθηκε και οδήγησε στην απόσυρση ταινιών
που οι Κάννες όντως ήθελαν στο πρόγραμμά τους, μάλλον θα λειτουργήσει υπέρ της
Mostra, η οποία πάντα δήλωνε ότι παραμένει ανοιχτή στις σύγχρονες
κινηματογραφικές προκλήσεις και το απέδειξε και πέρυσι στήνοντας για λογαριασμό
του «Our Souls At Night» (πρωτότυπου φιλμ του Netflix) ένα από τα πιο λαμπερά
κόκκινα χαλιά της διοργάνωσης.
Τo Flix θα βρεθεί και φέτος στο Λίντο για να μεταφέρει
όλα όσα πρόκειται να λάβουν χώρα τόσο στη μεγάλη οθόνη όσο και το κόκκινο χαλί.
Μέχρι τότε όμως, ας δούμε – με βάση τη λογική αλλά και την ιστορία – ποιες
ταινίες είναι πιθανότερο να αποτελέσουν κομμάτι του line-up του 75ου Φεστιβάλ
Κινηματογράφου της Βενετίας. Το επόμενο Οσκαρ καλύτερης ταινίας μπορεί να
βρίσκεται για ακόμη μια φορά ανάμεσά τους.
Suspiria του Λούκα Γκουαντανίνο
Δεν έκανε την πρεμιέρα της στο Βερολίνο, ούτε τελικά
συμμετείχε στο διαγωνιστικό του πρόσφατου φεστιβάλ Καννών. Και όμως, η
«Suspiria» του Λούκα Γκουαντανίνο, το όχι ακριβώς remake αλλά περισσότερο φόρος
τιμής στο πρωτότυπο φιλμ – ορόσημο τρόμου – του Ντάριο Αρτζέντο, είναι έτοιμη
και μάλιστα έχει ημερομηνία κυκλοφορίας για το φθινόπωρο του 2018 στην Ιταλία
και τον υπόλοιπο κόσμο. Ο Γκουαντανίνο είναι παλιός γνώριμος του Φεστιβάλ (τα
«Είμαι ο Ερωτας» και «Κάτω από τον Ηλιο» έκαναν και τα δύο την πρεμιέρα τους
εδώ) και είμαστε σίγουροι ότι και ο πρόεδρος της επιτροπής και λάτρης του
τρόμου Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο επίσης ανυπομονεί.
The
Favourite του Γιώργου Λάνθιμου
Αλλη μία ταινία που απουσίαζε από το Φεστιβάλ των Καννών
και έχει ήδη σεταρισμένη την ημερομηνία κυκλοφορίας της για το φθινόπωρο, το
«The Favourite» απομακρύνει τον Λάνθιμο από το γνώριμο σύμπαν του Ευθύμη
Φιλίππου (το σενάριο εδώ υπογράφουν οι Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα)
αλλά όχι και από την σκοτεινή, σαρκαστική, συνεχώς αντικρουόμενη θεώρηση των
πραγμάτων. Αυτή τη φορά, η ταινία ακολουθεί τις σχέσεις που αναπτύσσονται
ανάμεσα στην εύθραυστη Βασίλισσα Αν και τις δύο γυναίκες που ανταγωνίζονται
μέχρι τέλους για την εύνοιά της στις αρχές του 18ου αιώνα, σε μία υπόθεση που
κατά τα λεγόμενα της Ρέιτσελ Βάις εμπνέεται από το «Ολα για την Εύα». Η Εμμα
Στόουν επιστρέφει κάθε δύο χρόνια στην Βενετία (και μάλιστα με την ταινία
έναρξης της κάθε χρονιάς, «Birdman», «La La Land») οπότε γιατί να μην
συνεχιστεί αυτό το σερί και φέτος;
Roma του Αλφόνσο Κουαρόν
Υστερα από τον θρίαμβο του «Gravity» και 15 χρόνια μετά
το χαμηλότονο αλλά πανίσχυρο «Θέλω και τη Μαμά Σου», ο Αλφόνσο Κουαρόν
επιστρέφει στη γενέτειρά του για να διηγηθεί μια περισσότερο προσωπική ιστορία,
η οποία αφορά – χωρίς να έχουν γίνει γνωστές πολλές λεπτομέρειες – έναν χρόνο
από τη ζωή μιας μεσοαστικής οικογένειας στην Πόλη του Μεξικού, στις αρχές της
δεκαετίας του ’70. Η αφήγηση αναμένεται να έχει ενσωματώσει και πολλά από τα
προσωπικά βιώματα του δημιουργού, καθώς και τη σφαγή γνωστή ως Corpus Christi,
στην οποία στρατιώτες σκότωσαν φιλελεύθερους φοιτητές σε μια διαδήλωση. Το
«Roma» αποτέλεσε «θύμα» της διαμάχης του Netflix με το Φεστιβάλ Καννών, το
κόκκινο χαλί της Mostra ωστόσο παραμένει ανοιχτό και φιλόξενο.
Radegund του Τέρενς Μάλικ
Κανείς δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος με τον Τέρενς
Μάλικ, όμως αν το τελευταίο του φιλμ είναι όντως έτοιμο, τότε το 75ο Φεστιβάλ
Κινηματογράφου της Βενετίας (όπου πρωτοπαρουσιάστηκαν τα «To The Wonder» και
«Voyage of Time») θα μπορούσε να αποτελέσει το κατάλληλο σπίτι για την πρεμιέρα
της ταινίας. Το φιλμ αφηγείται τη ζωή του Αυστριακού Φραντζ Γιάγκερστάτερ, ο
οποίος αρνήθηκε να πολεμήσει, εκτελέστηκε στα 36 του χρόνια, ανακηρύχθηκε
επίσημα ως μάρτυρας και «ευλογήθηκε» απο την καθολική εκκλησία. Τον
πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο Ογκουστ Ντιλ του «Inglourious Basterds», ενώ μαζί
του θα συμμετάσχουν στην ταινία (αν δεν κοπούν βέβαια στο τελικό μοντάζ) ο
Ουλριχ Μάτες, η Βαλερί Πάχνερ, ο Μπρούνο Γκαντζ, ο Ματίας Σχούναρτς και ο
Γιούργκεν Πρόχνοφ. Το «Radegund», αν πιστέψουμε τις δηλώσεις του Μάλικ,
αποτελεί και την επιστροφή του δημιουργού σε ένα πιο σφιχτά δομημένο,
αφηγηματικό σινεμά.
Sunset του Λάζλο Νέμες
Λίγο πριν το Φεστιβάλ των Καννών, ο Νέμες ανακοίνωσε ότι
επιστρέφει στο δωμάτιο του μοντάζ για μερικές τελικές παρεμβάσεις στην μορφή
της νέας του ταινίας, η οποία έρχεται λίγα χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Ο Γιος
του Σαούλ», το οποίο αποτέλεσε την αποκάλυψη της χρονιάς στις Κάννες και
κατάφερε να οδηγηθεί τελικά μέχρι το Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το «Sunset»,
όχι μακριά από τις ευαισθησίες του Νέμες, υπόσχεται μια αφήγηση αγάπης,
συνειδητοποίησης και αφύπνισης πριν τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και ελπίζουμε να
δούμε σύντομα αν ο Ούγγρος δημιουργός εξακολουθεί να χειρίζεται την
κινηματογραφική γλώσσα με την ίδια ωμή δύναμη που μας συστήθηκε. Δείτε εδώ τις
πρώτες εικόνες από την ταινία.
The Beach Bum του Χάρμονι Κορίν
Επιμένοντας να μπλέκει την pop κουλτούρα με το trash και
την neon αισθητική με την παρεμβατική ασχήμια της πραγματικότητας, ο Χάρμονι
Κορίν επιστρέφει πέντε χρόνια μετά το «Spring Breakers» σε γνώριμα αφηγηματικά
αλλά μόνιμα ιντριγκαδόρικα μέρη, παρουσιάζοντας μία ακόμη – κατά τα λεγόμενά του
– «stoner comedy», στην οποία ένας ασυμβίβαστος μπαφάκιας που ακούει στο όνομα
Moondog ζει τη ζωή με τους δικούς του κανόνες. Ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ είναι ο εν
λόγω «Beach bum» ενώ το cast συμπληρώνουν ο Ζακ Εφρον, η Αϊλα Φίσερ, ο Τζόνα
Χιλ και ο – βγάζει τόσο νόημα – Snoop Dog. Ο κόσμος δεν είναι πραγματικά
έτοιμος για το τελικό αποτέλεσμα, εμείς ωστόσο ανυπομονούμε.
Non
Fiction του Ολιβιέ Ασάγιας
Αν και ο Ασάγιας έχει να βρεθεί στη Βενετία από το έξοχα
ενδοσκοπικό «Μετά το Μάη», φαίνεται ότι φέτος θα είναι η κατάλληλη στιγμή για
την επιστροφή του στο ιταλικό κόκκινο χαλί, με μία κωμωδία (ή όσο μπορεί να
είναι κωμωδία μία ταινία του Ασάγιας) που διαδραματίζεται στον εκδοτικό κόσμο
του Παρισιού και λειτουργεί ουσιαστικά ως αφορμή για μια κρίση μέσης ηλικίας. Η
Ζιλιέτ Μπινός και ο Γκιγιόμ Κανέ πρωταγωνιστούν σε μία ταινία που υπόσχεται να
είναι πιο αιχμηρή από όσο αφήνει να αποκαλύψει η κάπως συμβατική της σύνοψη.
The
Death and Life of John F. Donovan του Ξαβιέ Ντολάν
10 χρόνια μετά το θάνατο ενός τηλεοπτικού σταρ, ένας
νεαρός ηθοποιός αποκαλύπτει την αλληλογραφία που είχε μαζί του αποκαλύπτοντας
λεπτομέρειες για τη ζωή και το θάνατό του που κανείς δεν γνώριζε μέχρι τότε. Με
βάση αυτή την υπόθεση, σε σενάριο δικό του και του Τζέικομπ Τίρνι, ο Ξαβιέ
Ντολάν συγκεντρώνει τους Κιτ Χάρινγκτον, Εμιλι Πόρτμαν, Κάθι Μπέιτς, Τάντι
Νιούτον, Μπέλα Θορν, Τζέικομπ Τρεμπλέ, Σάρα Γκάντον, Σούζαν Σαράντον (αλλά όχι
και την Τζέσικα Τσαστέιν) για να αφηγηθεί μια ιστορία που μοιάζει πολύ κοντά
στις αφηγηματικές του ευαισθησίες αλλά δίνει παράλληλα και τις υποσχέσεις για
ένα σίγουρο, επόμενο δημιουργικό βήμα. Την τελευταία φορά που ο Ντολάν βρέθηκε
στο διαγωνιστικό της Βενετίας, ήταν με το «Tom at the Farm».
Hold
the Dark του Τζέρεμι Σολνιέ
Το «Hold the Dark» ήταν ακόμη μία ταινία που «πλήρωσε»
την διαμάχη των Καννών με το Netflix, όμως αυτό ακριβώς το γεγονός είναι που
κάνει πολύ πιθανή την παρουσία της ταινίας στο line-up του βενετσιάνικου
φεστιβάλ. Μετά τα «Τα Ερείπια είναι Πάντα Θλιμμένα» και «The Green Room», ο
Σολνιέ επιμένει σκοτεινά και μελαγχολικά με μια ιστορία που ακολουθεί έναν
συγγραφέα που προσλαμβάνεται από τους γονείς ενός αγνοούμενου αγοριού για να
εντοπίσει τον γιο τους μέσα στην ερημιά και τους άγριους τόπους της Αλάσκα,
έχοντας ήδη προηγηθεί οι θάνατοι τριών παιδιών, φαινομενικά από λύκους.
Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ και Ράιλι Κιου προσδίδουν star power σε μία ταινία που
υπόσχεται συναισθηματική δύναμη και τραχύτητα.
First
Man του Ντάμιεν Σαζέλ
Βασισμένο στο βιβλίο του Τζέιμς Χάνσεν, «First Man: A
Life of Neil A. Armstrong» και διασκευασμένο για τη μεγάλη οθόνη από τον
βραβευμένο με Οσκαρ σεναριογράφο του «Spotilight», το φιλμ (επιστροφή του Σαζέλ
μετά τον θρίαμβο του «La La Land») ακολουθεί την πορεία του Αρμστρονγκ από το
1961 έως το 1969, την περίοδο δηλαδή που η NASA και το διαστημικό της πρόγραμμα
βρισκόταν σε πυρετώδη προετοιμασία προκειμένου να στείλει τον πρώτο άνθρωπο στο
φεγγάρι. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ συνεχίζει την συνεργασία του με τον Σαζέλ αναλαμβάνοντας
τον πρωταγωνιστικό ρόλο, το σενάριο ωστόσο για πρώτη φορά δεν αποτελεί
δημιουργία του ίδιου του Σαζέλ. Η ταινία απέρριψε την ευκαιρία να παρουσιαστεί
στις Κάννες γιατί ήθελε να κάνει την πρεμιέρα της πιο κοντά στην οσκαρική
κούρσα. Δείτε και διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ.
The
Sisters Brothers του Ζακ Οντιάρ
Επειτα από μερικές από τις ωραιότερες ευρωπαϊκές ταινίες
των δύο τελευταίων δεκαετιών («Ενας Πολύ Διακριτικός Ηρωας», «Πάνω στα Χείλη
Μου», «Προφήτης», «Σώμα με Σώμα») και τον Χρυσό Φοίνικα του «Dheepan», ο Ζακ
Οντιάρ πραγματοποιεί το αγγλόφωνο ντεμπούτο, διασκευάζοντας για το σινεμά το
μυθιστόρημα του Καναδού συγγραφέα Πάτρικ Ντεγουίτ, «The Sisters Brothers», ένα
σκοτεινά κωμικό γουέστερν, τοποθετημένο στα χρόνια του πυρετού του χρυσού. Με
λαμπερό καστ που αποτελείται από τους Χοακίν Φίνιξ, Τζον Σι Ράιλι, τον Τζέικ
Τζίλενχαλ και τον Ριζ Αχμέντ και ημερομηνία κυκλοφορίας στη Γαλλία τον
Σεπτέμβριο, το φιλμ θεωρείται μία από τις σχεδόν σίγουρες συμμετοχές στο
Διαγωνιστικό της Βενετίας, μέχρι φυσικά διάψευσης κάθε προγνωστικού.
Beautiful Boy του Φέλιξ Φαν Γκρόνινγκερ
Μπορεί πέρυσι ο νεαρός πρωταγωνιστής του «Να με Φωνάζεις
με τ' Ονομά σου», Τίμοθι Σαλαμέ, να μην κατάφερε να κερδίσει το Οσκαρ (αν και
κέρδισε σίγουρα τις εντυπώσεις), φέτος όμως όπως δείχνουν όλα θα έχει εκ νέου
την ευκαιρία, πρωταγωνιστώντας στη νέα ταινία του Φέλιξ Φαν Γκρόνινγκερ (του
εξαιρετικά αγαπημένου και στην Ελλάδα «Ραγισμένα Ονειρα»). Η ταινία αποτελεί
διασκευή του αυτοβιογραφικού βιβλίου του Ντέιβιντ Σεφ, «Beautiful Boy: A
Father’s Journey Through His Son’s Addiction», και ακολουθεί την ιστορία ενός
πατέρα (υποδύεται ο Στιβ Καρέλ) που παρακολουθεί τον γιο του να παλεύει με την
εξάρτησή του στα ναρκωτικά. Με ημερομηνία κυκλοφορίας στην Αμερική στις 12
Οκτωβρίου, μια φεστιβαλική πρεμιέρα στη Βενετία φαντάζει ιδιαίτερα πιθανή.
Domino του Μπράιαν ΝτεΠάλμα
Το «Passion» του Μπράιαν ΝτεΠάλμα μπορεί να αποτελούνταν
από όλα τα στοιχεία που έκαναν cult τον αναμφισβήτητα ικανό σκηνοθέτη, όμως
ταυτόχρονα απέδειξε και πόσο εκτός φόρμας ήταν. Ωστόσο, η Βενετία πιθανότατα να
δώσει συγχωροχάρτι στον ΝτεΠάλμα και να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της και την
καινούρια του ταινία, η οποία εξακολουθεί να φλερτάρει με το νουάρ και τον
ερωτισμό, ακολουθώντας έναν αστυνομικό στην προσπάθειά του να διαλευκάνει τον
μυστηριώδη φόνο ενός συναδέλφου του. Το project μυρίζει έντονα «Game of
Thrones», με τους Νικολάι «Τζέιμι Λάνιστερ» Κόστερ-Βαλντάου και Καρίς
«Μελισάνδρη» Βαν Χούτεν να βρίσκονται στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Peterloo του Μάικ Λι
Μπορεί οι Κάννες να απέρριψαν το τελευταίο πόνημα του
Μάικ Λι, όμως ακριβώς όπως συνέβη και με το «Μυστικό της Βέρα Ντρέικ» (το οποίο
κατέκτησε στη χρονιά του τον Χρυσό Λέοντα της διοργάνωσης), αυτό μπορεί τελικά
να αποδειχτεί για καλό. Η ταινία βασίζεται στη διαβόητη σφαγή στην οποία
κατέληξε μια ειρηνική διαδήλωση εργατών στο Μάντσεστερ το 1819 και, αν και
φαίνεται μια ασφαλή επιλογή για τον Βρετανό σκηνοθέτη, ταυτόχρονα φαίνεται να
πατά πάνω στα πιο δυνατά του σημεία. Πρωταγωνιστεί – αναμενόμενα – ένα αμιγώς
βρετανικό καστ με επικεφαλής τον Ρόρι Κινίαρ.
Apostle του Γκάρεθ Εβανς
Η ιστορία ενός άνδρα που επιχειρεί να σώσει την αδερφή
του από μια θρησκευτική σέχτα που την απήγαγε αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για
την επιστροφή του Γκάρεθ Εβανς («Επιχείρηση: Χάος») στο σινεμά δράσης, κάτι που
επιπρόσθετα ισχύει και για την περίπτωση του Νταν Στίβενς, ο οποίος (χωρίς τα
επιπρόσθετα εφέ της «Πεντάμορφης και του Τέρατος») επιτέλους μπορεί ξανά να
επιδείξει την τραχύτητα και την ορμή που παρουσίασε ερμηνευτικά στο «The
Guest». Η Βενετία δε συνηθίζει τις genre επιλογές όμως όταν κάνει την έκπληξη
(όπως συνέβη πέρυσι με το «Καυγάς στο Μπλοκ 99»), αξίζει τον κόπο.
The
Irishman του Μάρτιν Σκορσέζε
Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι, Χάρβεϊ Καϊτέλ και
Μπόμπι Καναβάλε είναι μόνο μερικοί από τους αμέτρητους λόγους που το «The
Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε αποτελεί μία από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες
των τελευταίων ετών και μάλιστα με μία επιπλέον ιδιαιτερότητα: η ταινία είναι
παραγωγή του Netflix, γεγονός που αυτόματα την μετατρέπει σε φιλμικό πείραμα,
ειδικά σε σχέση με τις προοπτικές της για προβολή σε παραδοσιακή
κινηματογραφική αίθουσα. Ωστόσο μια φεστιβαλική πρεμιέρα στην Βενετία δε φαντάζει
και τόσο απίθανο ως σενάριο. Η ταινία (με σεναριακή υπογραφή από τον Στιβ
Ζέλιαν του «Moneyball») αφηγείται την αληθινή ιστορία του Φρανκ Σίραν,
διαβόητου γκάνγκστερ και μέλους του μεγαλύτερου συνδικάτου, στο οποίο ήταν
επικεφαλής ο Τζίμι Χόφα, και αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του best-seller
«I Heard You Paint Houses» του Τσαρλς Μπραντ. Διαβάστε περισσότερα για την
ταινία εδώ.
A
Star is Born του Μπράντλεϊ Κούπερ
Ναι, πρόκειται για 4η εκδοχή του «Eνα Αστέρι Γεννιέται».
Ναι, μοιάζει περιττό. Και, ναι, ο σκηνοθετικός ρόλος του Μπράντλεϊ Κούπερ
φαντάζει επικίνδυνος. Ομως η ιστορία της ιλιγγιώδους ανόδου μιας χαρισματικής
τραγουδίστριας στην κορυφή του star system, με τη βοήθεια ενός μεγαλύτερού της,
αυτοκαταστροφικού ηθοποιού, θα μπορούσε να ήταν η ιδανική ευκαιρία για ένα
λαμπερό κόκκινο χαλί και η απόδειξη ότι αυτή η ιστορία παραμένει ρομαντικά
επίκαιρη. Στο ρόλο της επίδοξης τραγουδίστριας η Lady Gaga, στο ρόλο του
μεγαλύτερου μέχρι τώρα φαν της ταινίας (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) ο Σον Πεν.
The
Widow του Νιλ Τζόρνταν
Μακριά από τον κόσμο των βρικολάκων («Συνέντευξη με έναν
Βρικόλακα», «Αιωνιότητα») αλλά και πάλι σε έναν κόσμο όπου ό,τι φαίνεται δεν
είναι απαραίτητα αληθινό, το νέο φιλμ του Νιλ Τζόρνταν ακολουθεί μια νεαρή
κοπέλα που προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί μετά από το θάνατο της μητέρας της. Η
γνωριμία με μία μεγαλύτερη γυναίκα (και χήρα, προφανώς) φαίνεται να είναι μόνο
για καλό, μέχρι να αποκαλυφθούν οι πραγματικές της προθέσεις. Κλόι Μόρετζ και
Ιζαμπέλ Ιπέρ υπόσχονται ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ, αν φυσικά ο Νιλ Τζόρνταν
καταφέρει να ολοκληρώσει το post production της ταινίας πριν το Φεστιβάλ της Βενετίας.
High Life της Κλερ Ντενί
Κατά τα λεγόμενα του Ρόμπερτ Πάτινσον, «η ταινία
εκτυλίσσεται στο μέλλον και ο χαρακτήρας μου είναι ένας αστροναύτης. Είναι ένας
κακοποιός που δηλώνει εθελοντικά συμμετοχή σε μια αποστολή με κατεύθυνση μια μαύρη
τρύπα, αλλά συνειδητοποιεί στην πορεία ότι ένας γιατρός στο πλήρωμα θέλει να
κάνει σεξουαλικά πειράματα με ανθρώπους στο διάστημα. Είναι ένα πολύ παράξενο
φιλμ. Θα είναι πάρα πολύ όμορφο». Η νέα ταινία της Κλερ Ντενί, πρώτη της
απόπειρα στο είδος της επιστημονικής φαντασίας, μπορεί να απουσίαζε επίσης από
τις Κάννες, όλα όμως δείχνουν έτοιμα για τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια της ταινίας
στη Βενετία. Είμαστε σίγουροι ότι και αυτή τη φορά, η ματιά της θα είναι εξίσου
αντισυμβατική.
Widows του Στιβ ΜακΚουίν
Μετά τον οσκαρικό θρίαμβο του «12 Χρόνια Σκλάβος», ο Στιβ
ΜακΚουίν επιστρέφει στο σύγχρονο περιβάλλον του Σικάγο για να αφηγηθεί την
ιστορία τεσσάρων γυναικών, με τίποτα κοινό μεταξύ τους εκτός από το χρέος που
τους άφησαν οι νεκροί – και εγκληματίες – σύζυγοί τους, οι οποίες ενώνονται για
να σχηματίσουν ένα νέο μέλλον υπό τους δικούς τους όρους. Η ταινία έχει ήδη
κλείσει για ημερομηνία κυκλοφορίας τον πολύ οσκαρικό Νοέμβριο και έχει να
επιδείξει ένα εντυπωσιακό καστ που περιλαμβάνει από την Βαιόλα Ντέιβις και τον
Κόλιν Φάρελ μέχρι την Κάρι Κουν, την (βραβευμένη στα φετινά Trophee Chopard)
Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι και τον.. Λίαμ Νίσον. Το γεγονός ότι το σενάριο υπογράφει η
Γκίλιαν Φλιν του λογοτεχνικού «Gone Girl» κάνει τα πράγματα ακόμα πιο
ενδιαφέροντα.
If Beale Street Could Talk του Μπάρι Τζένκινς
Το «Moonlight» του Τζένκινς μπορεί να μην έκανε την
παγκόσμια πρεμιέρα του στην Βενετία, οι τελευταίες αναφορές ωστόσο μαρτυρούν
πιθανή φεστιβαλική ανατροπή. Η ταινία αποτελεί ακόμα μία κινηματογραφική
διασκευή βιβλίου με έντονο ενδιαφέρον για τη ζωή των μαύρων στη σύγχρονη
Αμερική και ακολουθεί μία έγκυο γυναίκα της οποίας ο σύζυγος κατηγορείται
στοχευμένα από έναν ρατσιστή αστυνομικό για βιασμό. Η πρεμιέρα της ταινίας
αναμένεται αρχές του 2019 στην Αγγλία, μια πρώτη προβολή στο φθινοπωρινό
φεστιβαλικό κύκλωμα Βενετίας / Telluride / Toronto θα ήταν η ιδανική αφετηρία.
To 75o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
διεξάγεται φέτος από τις 29 Αυγούστου μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου του 2018 στο
Λίντο της Βενετίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου