Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015

Περιφέρεια Θεσσαλίας: Εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2016

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2016. Προτείνεται η διοργάνωση παρουσιάσεων – εκδηλώσεων σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού, όπως στην Ιταλία, (Μπάρι και Νάπολη), την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη), το Βέλγιο, τη Ρωσία, την Κύπρο, την Μ. Βρετανία, την Ολλανδία, το Ισραήλ, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τις Σκανδιναβικές και Βαλκανικές χώρες ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα εκτιμηθεί ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση της τουριστικής παρουσίας της Θεσσαλίας.

Ο τουρισμός αποτελεί για τη Θεσσαλία μοχλό ανάπτυξης που συμβάλει στην αύξηση του κύκλου εργασιών και την αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων ατόμων.
Ειδικά για τη Θεσσαλία πρέπει να υπογραμμιστεί ότι μέχρι τώρα στηρίζονταν κυρίως στον ημεδαπό τουρισμό, ο οποίος επισκέπτεται την περιοχή σταθερά κάθε τουριστική περίοδο.
Ο τουρισμός στηρίζεται σε διάφορες δραστηριότητες με κύριες αυτές, της εστίασης, της μετακίνησης, της ψυχαγωγίας και των εξειδικευμένων υπηρεσιών.
Επομένως, δεν πρόκειται για συμβατικό κλάδο οικονομικής δραστηριότητας, αλλά για σύμπλεγμα διάφορων κλάδων που συμμετέχουν όλοι στην διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος.
Κατά συνέπεια , το τουριστικό προϊόν αποτελείται κυρίως από:
-φυσικούς και πολιτισμικούς πόρους
-εγκαταστάσεις. υποδομής και διαμονής - εστίασης και τέλος
-εγκαταστάσεις υποδομής μετακινήσεων προς και μέσα στον προορισμό.
Σημαντικό στοιχείο, όχι όμως αποκλειστικό, για την τουριστική προσφορά σε επίπεδο δημοτικού διαμερίσματος είναι το σύμπλεγμα των εγκαταστάσεων διαμονής, οι οποίες είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ανάπτυξη του τουρισμού.
Καμία περιοχή, ακόμα και αν διαθέτει σημαντικούς φυσικούς, ανθρωπογενείς και πολιτιστικούς πόρους, δεν μπορεί να αναπτυχθεί τουριστικά, εάν δεν είναι σε θέση να προσφέρει κατάλληλες συνθήκες διαμονής, δηλαδή μια διαφοροποιημένη προσφορά κλινών, που να συνδυάζει τις απαιτήσεις (τιμή – ποιότητα) των διάφορων κατηγοριών τουριστών.
Στόχοι και προτεραιότητες για το 2016
-Αύξηση του μεριδίου της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού της Θεσσαλίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με τη διατήρηση των παλαιών αγορών και την αναζήτηση νέων για την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών υψηλού επιπέδου.
-Εντατικοποίηση των προσπαθειών για την υλοποίηση των στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό έργων υποδομής με έμφαση στον τομέα των μεταφορών και των δικτύων που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Μαγνησίας.
-Προώθηση των συνεργιών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών δικτύων με βάση τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
-Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και άμβλυνση της εποχικότητας του τουριστικού επαγγέλματος με διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως:
-Θαλάσσιος τουρισμός-τουρισμός κρουαζιέρας.
-Συνεδριακός τουρισμός- ταξίδια κινήτρων
-Τουρισμός πόλεων-city breaks.
-Αθλητικός τουρισμός (αθλητικά κέντρα και αθλητικές
δραστηριότητες όπως ποδηλασία, σκοποβολή, κ.λ.π.)
-Χειμερινός τουρισμός (χιονοδρομικά κέντρα, χειμερινές δραστηριότητες στη φύση).
-Μαθητικός-εκπαιδευτικός τουρισμός.
-Τουρισμός Φύσης-Οικοτουρισμός-περιπατητικός τουρισμός (Μονοπάτια, θαλάσσιο πάρκο, περιοχές natura, δραστηριότητες στη φύση-τοπικά προϊόντα).
-Ο πολιτιστικός τουρισμός (αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία, μουσεία, λαογραφία, ήθη-έθιμα και παραδόσεις, γαστρονομία, πολιτισμικές εκδηλώσεις κ.λ.π.).
-Θρησκευτικός τουρισμός.
-Γαστρονομικός τουρισμός και οινοτουρισμός
-Ιαματικός τουρισμός-spa.
-Καταδυτικός Τουρισμός (προβολή σε ειδικά περιοδικά).
Α. Συνεργασίες με Φορείς του Τουρισμού.
Βασική επιδίωξη είναι η συνεργασία με τα Γραφεία του Ε.Ο.Τ. και τις Ελληνικές αντιπροσωπείες στο εξωτερικό αλλά κυρίως με ξένους Τουριστικούς Οργανισμούς, Τ.Ο.s, ταξιδιωτικούς πράκτορες, αεροπορικές εταιρείες, δημοσιογράφους και Φορείς του ευρύτερου τομέα του τουρισμού για την από κοινού υλοποίηση δράσεων προώθησης και προβολής του τουριστικού μας προϊόντος σε επιλεγμένες αγορές – στόχους.
Το βασικό πλαίσιο συνεργασίας και οι τομείς κοινών δράσεων θα καθορίζονται μέσω Συμφώνων Συνεργασίας, όπου ο κάθε ένας εταίρος θα καλύπτει το κόστος των δράσεων που επιλέγει να υλοποιήσει.
Β. Επιχειρηματικές αποστολές, παρουσιάσεις και διοργάνωση εκδηλώσεων.
Σε συνεργασία με τις ελληνικές αντιπροσωπείες στο εξωτερικό, ξένους τουριστικούς οργανισμούς, αεροπορικές εταιρείες, αλλά και με κινητοποίηση όλων των τοπικών Φορέων (όπως Δήμοι, Επιμελητήρια, Αναπτυξιακές Εταιρείες, Ενώσεις και Σύλλογοι ιδιοκτητών καταλυμάτων, και λοιποί σύλλογοι και επαγγελματίες του τουρισμού), προτείνεται η διοργάνωση παρουσιάσεων, workshops και άλλων εκδηλώσεων εκτός περιόδου εκθέσεων ή κατά τη διάρκεια αυτών προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα της περιοχής σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές αλλά και για την προσέλκυση πτήσεων στα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου.
Παράλληλα θα επιδιώκεται οι εκδηλώσεις αυτές να στοχεύουν στη σύνδεση του τουρισμού με την παραγωγική δραστηριότητα της περιοχής και να συνοδεύονται από επιχειρηματικές αποστολές αντίστοιχων κλάδων.
Προτείνεται η διοργάνωση παρουσιάσεων – εκδηλώσεων σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού, όπως στην Ιταλία, (Μπάρι και Νάπολη), την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη), το Βέλγιο, τη Ρωσία, την Κύπρο, την Μ. Βρετανία, την Ολλανδία, το Ισραήλ, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τις Σκανδιναβικές και Βαλκανικές χώρες ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα εκτιμηθεί ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση της τουριστικής παρουσίας της Θεσσαλίας.
Γ. Διαφημιστική προβολή- καταχωρήσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
Για την προβολή των τουριστικών προϊόντων και παρεχομένων υπηρεσιών, των υποδομών και γενικά των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενδείκνυται η δημοσίευση στοχευμένων άρθρων και αφιερωμάτων σε συνδυασμό με φωτογραφικό υλικό, σε ευρείας κυκλοφορίας περιοδικά ή εφημερίδες του εξωτερικού καθώς και στον ηλεκτρονικό Τύπο.
Το περιεχόμενο των άρθρων αυτών θα αφορά τόσο στον τουρισμό όσο και σε άλλους τομείς που ενδέχεται να αποτελέσουν πόλο έλξης για επισκέπτες υψηλού επιπέδου (σημαντικές διοργανώσεις στον τομέα του αθλητισμού, της τέχνης, του πολιτισμού, κλπ).
Επιπλέον ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των χρηστών του διαδικτύου το καθιστούν ως ένα από τα ισχυρότερα και αμεσότερα μέσα επικοινωνίας.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνεται η διαφημιστική καταχώρηση:
-Σε διάφορα έντυπα τουριστικών πρακτόρων, γραφείων ταξιδιών, αεροπορικών εταιρειών (inflight magazines) κλπ καθώς και στα ηλεκτρονικά μέσα προβολής που διαθέτουν.
-Σε ιστοσελίδες και portals, σε δημοφιλείς μηχανές κρατήσεων (booking engines) και σε μηχανές αναζήτησης ευρείας χρήσης με την αγορά χώρου και χρόνου σε αυτά.
-Σε έντυπα που εκδίδουν τα γραφεία του Ε.Ο.Τ., στο εξωτερικό.
-Σε έντυπα που εκδίδουν σύλλογοι της Ομογένειας.
-Στους ετήσιους καταλόγους τουριστικών πρακτόρων του εξωτερικού που εξειδικεύονται με πακέτα για την περιοχή.
Δ. διαφημιστική προβολή σε τηλεοπτικούς-ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Η τηλεόραση ως μέσο επικοινωνίας εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη κάλυψη σε επίπεδο αγοράς, όμως το κόστος αναμετάδοσης τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών μηνυμάτων στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα υψηλό. Ωστόσο θα μπορούσε να γίνει η προβολή της περιοχής σε επιλεγμένους ραδιοφωνικούς ή και τηλεοπτικούς σταθμούς του εξωτερικού έμμεσα με δωρεάν χορηγίες λ.χ. πακέτων διακοπών σε συνεργασία με τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων.
Επιπλέον προτείνεται η διαφημιστική προβολή μέσα από φιλοξενίες συνεργείων τηλεοπτικών εκπομπών με Ιταλικούς, Αγγλικούς, Γαλλικούς, Γερμανικούς, Ολλανδικού και άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς οι οποίοι πραγματοποίησαν τα τηλεοπτικά γυρίσματα των εκπομπών και των διαφόρων αφιερωμάτων τους στην περιοχή.
Ε. Λοιπές προωθητικές ενέργειες διαφημιστικής προβολής.
Προτείνεται η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων και βιντεοταινίας παρουσίασης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Μαγνησίας σε σταθμούς επιβατών, σε πτήσεις εξωτερικού και λοιπά μέσα μεταφοράς επιβατών.
ΣΤ. Φιλοξενίες.
Προτείνεται η οργάνωση-συνδιοργάνωση φιλοξενιών μέσω ταξιδιών γνωριμίας και εξοικείωσης (fam-trip, press-trip) δημοσιογράφων, τουριστικών πρακτόρων, travel & tourist bloggers, στελεχών αεροπορικών εταιρειών κλπ ειδικών του τουριστικού κλάδου από σημαντικές αγορές ενδιαφέροντος όπως Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιταλία, Τουρκία, Σκανδιναβία, Ρωσία, Βαλκανικές χώρες κ.ά.
Η αποτελεσματικότητα και τα οφέλη από τη διοργάνωση ταξιδιών γνωριμίας και εξοικείωσης εκτιμάται ότι θα είναι πολλαπλάσια σε σχέση με το ιδιαίτερα μικρό κόστος πραγματοποίησής τους, ενώ η δημοσιότητα από την όλη διοργάνωση, δύναται να είναι αξίας πραγματικής – κλασικής διαφήμισης, ύψους πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Συμμετοχή σε διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις.
Λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους και τις προτεραιότητες που τέθηκαν όπως επίσης τη χώρα διοργάνωσης, το προφίλ και την επισκεψιμότητα των διεθνών τουριστικών εκθέσεων, τον αριθμό των συνεκθετών/συμμετεχόντων, τη δυνατότητα προσέγγισης σημαντικών εταίρων, τις αεροπορικές συνδέσεις με ευρωπαϊκούς κ.ά προορισμούς, τις προτάσεις των Φορέων και τους δεδομένους οικονομικούς πόρους, προτείνεται η συμμετοχή σε μεικτές, επαγγελματικές και ειδικές
θεματικές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στις ακόλουθες τουριστικές αγορές-στόχους.
Ειδικότερα:
-ΟΛΛΑΝΔΙΑ, VAKANTIEBEURS (Ουτρέχτη, 12-17/01/2016).
-ΑΥΣΤΡΙΑ, FERIENMESSE (Βιέννη, 14-17/01/2016).
-ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, MATKA (Ελσίνκι, 20-24/01/2016) ή ΣΟΥΗΔΙΑ, GREKLAND PANORAMA (Στοκχόλμη, 12- 14/02/2016).
-ΙΣΠΑΝΙΑ, FITUR 2016 (Μαδρίτη 20-24-01-2016)
IBTM WORLD 2016 (Βαρκελώνη, Νοέμβριος 2016)
-ΤΟΥΡΚΙΑ, ISTANBUL, EMITT (28-31/01/2016)
-ΒΕΛΓΙΟ, SALON DES VACANCES (Βρυξέλλες 4-8/02/2016)
-ΙΣΡΑΗΛ, IMTM (Τελ-Αβίβ, 09-10/02/2016).
-ΙΤΑΛΙΑ, Β.Ι.Τ. (Μιλάνο, 11-13/02/2016) ή
Τ.Τ.G. INCONTRΙ (Ρίμινι, 13-15/10/2016, επαγγελματική).
-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, HOLIDAY & SPA ΕΧΡΟ (Σόφια, 11- 13/02/2016).
-ΤΣΕΧΙΑ, HOLIDAY WORLD (ΠΡΑΓΑ 18-21/02/2016)
ΣΕΡΒΙΑ, ITTFA - SAJAM TURIZMA (Βελιγράδι, 18-21/02/2016).
-ΡΟΥΜΑΝΙΑ, TΤR-Spring Edition (Βουκουρέστι, 25-
28/02/2016) ή ΡΟΥΜΑΝΙΑ, TTR-Autumn Edition (Βουκουρέστι, Νοέμβριος 2016).
-ΓΕΡΜΑΝΙΑ, Ι.Τ.Β. (Βερολίνο, 09-13/03/2016, επαγγελματική).
-ΟΥΓΓΑΡΙΑ, UTAZAS (Βουδαπέστη, 03-06/03/2016).
-ΓΑΛΛΙΑ, SALON MONDIAL DU TOURISM (Παρίσι, 17-
20/03/2016).
-MITT, (Μόσχα, 23-26/03/2016)
-ΚΥΠΡΟΣ, ΤΑΞΙΔΙ (Λευκωσία, Απρίλιος-Μάιος 2016).
-ΚΙΝΑ, ΒΙΤΤΕ (Πεκίνο, Ιούλιος 2016)
-Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ - W.T.M. (Λονδίνο 07-09/11/2016,
επαγγελματική).
-ΠΟΛΩΝΙΑ, TTG WARSAW (Βαρσοβία, Νοέμβριος 2016) ή ΠΟΛΩΝΙΑ, GRECKA PANORAMA (Βαρσοβία, Δεκέμβριος 2016).

Εκτός από τις παραπάνω μικτές και επαγγελματικές Διεθνείς εκθέσεις τουρισμού προτείνεται η συμμετοχή της Περιφέρειας και σε θεματικές εκθέσεις ειδικών-εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
tornosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου