Η IATA υποστηρίζει ότι αύξηση του συγκεκριμένου φόρου θα μειώσει τον αριθμό των επιβατών κατά περισσότερο από 755.000 και το ΑΕΠ κατά 146 εκατ. ευρώ ετησίως. Περίπου 2.300 θέσεις εργασίας θα χαθούν ετησίως, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας πάνω από 9.000 θέσεις εργασίας θα έχουν άσκοπα χαθεί.
Με άμεση ισχύ από αυτόν τον Ιανουάριο και χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση ή διαβούλευση, οι ιταλικές αρχές ανακοίνωσαν αύξηση 33-38% σε δημοτικούς φόρους, κάτι που μεταφράζεται σε κόστος επιπλέον 2,50 ευρώ επί του αεροπορικού εισιτηρίου για κάθε επιβάτη.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) καταδίκασε την ξαφνική αύξηση του ιταλικού φόρου που επιβάλλεται στους επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, η οποία θα βλάψει, κατά την εκτίμησή της την ιταλική οικονομική ανταγωνιστικότητα και θα οδηγήσει σε απώλεια 2.300 θέσεων εργασίας το χρόνο.
Οι επιβάτες θα πληρώνουν 10 ευρώ σε παρακράτηση φόρου κάθε φορά που πετούν από αεροδρόμια κοντά στη Ρώμη, και 9 ευρώ για πτήσεις από άλλα αεροδρόμια της Ιταλίας. Κανένα από τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν από το φόρο αυτό δε θα επανεπενδυθούν στην αερομεταφορές και αντ‘αυτού θα πηγαίνουν “για γενικούς σκοπούς”.
“Αυτό το ξαφνικό άλμα στο κόστος των πτήσεων από την Ιταλία μπορεί μόνο βλάβη να προκαλέσει στον ιταλικό λαό και την οικονομία του. Η αύξηση του συγκεκριμένου φόρου θα μειώσει τον αριθμό των επιβατών κατά περισσότερο από 755.000 και το ΑΕΠ κατά 146 εκατ. ευρώ ετησίως. Περίπου 2.300 θέσεις εργασίας θα χαθούν ετησίως, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας πάνω από 9.000 θέσεις εργασίας θα έχουν άσκοπα χαθεί. Αντί να αυξήσει αυτό τον ανεπαρκή και αναποτελεσματικό φόρο, η ιταλική κυβέρνηση θα πρέπει να θεσπίσει επειγόντως πολιτικές για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των αεροπορικών συνδέσεων, οι οποίες έχουν αποδειχθεί ότι θα ενισχύσουν την απασχόληση, την καινοτομία και τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Η κυβέρνηση θα πρέπει να ξεκινήσει με μια ανασκόπηση πλήρους κλίμακας της οικονομικής βάσης του φόρου, με σκοπό την πλήρη άρση του. Οι αεροπορικές εταιρείες και οι επιβάτες τους δε θα πρέπει να γίνουν η εύκολη πηγή εισοδήματος για οποιαδήποτε κυβέρνηση”, δήλωσε ο Rafael Schvartzman, περιφερειακός αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη.
Η εμπειρία αλλού στην Ευρώπη, όπως στην Ολλανδία και την Ιρλανδία, έδειξε ότι η αφαίρεση της φορολογίας ενίσχυσε την αεροπορική κίνηση και ωφέλησε την οικονομία των χωρών. Η Ιταλία έχει μια σειρά από άλλα φορολογικά και ρυθμιστικά θέματα, τα οποία η ΙΑΤΑ καλεί την κυβέρνηση να μεταρρυθμίσει, ώστε να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα.
traveldailynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου