Έχοντας
απολέσει εδώ και χρόνια την αίγλη του παρελθόντος, μένοντας πλέον μόνο με μια
«ασθμαίνουσα» Ypsilon στην αγορά της Ιταλίας, η Lancia βαδίζει με σταθερά
βήματα προς τον αφανισμό. Θα συμβεί ή τελικά μια από τις πιο αγαπημένες
ευρωπαϊκές μάρκες θα σωθεί στο «παρά-πέντε», βρίσκοντας νέο ιδιοκτήτη;
Σπύρος Χώτος, 10/05/2018
Προσωπικά
και ως φανατικός οπαδός της Alfa Romeo δεν αγάπησα ποτέ τη Lancia, αφού πάντοτε
στο ζύγι «Lancia ή Alfa» επέλεγα τη
δεύτερη. Όμως δεν μπορώ παρά να της αναγνωρίσω την τεράστια ιστορία της και τη
διαχρονική επιτυχία της στα ράλι – τουλάχιστον μέχρι και τη δεκαετία του ’90.
Όπως πλέον,
δεν μπορώ να αναγνωρίσω και πάλι ότι η ιστορική αυτή μάρκα, με τους πολλούς
οπαδούς στην Ευρώπη, είναι το αποπαίδι του Ομίλου Fiat…
Πώς μπορεί
να χαρακτηρίσει διαφορετικά κάποιος μια εταιρεία, η οποία εν έτη 2018 πουλάει
μόνο ένα μοντέλο – την Ypsilon, το οποίο βρίσκεται στην αγορά ήδη 7 χρόνια και
η διάθεσή του γίνεται μόνο στην Ιταλία;
Μπορεί να
πει κανείς ότι είναι ένα αποτυχημένο business plan του Marchionne, ο οποίος
μέσα στα πλαίσια του Ομίλου FCA και της προ ολίγων ετών δημιουργίας του,
επέλεξε τον αργό θάνατο της Lancia από τη μια πλευρά και της Chrysler από την
άλλη. Όμως είναι έτσι τα πράγματα;
Όπως έχω
γράψει πολλές φορές, την 1η Ιουνίου ο ισχυρός άνδρας της FCA θα ανακοινώσει το
μέλλον του Ομίλου. Σε αυτή την ανακοίνωση αναμένουμε πολλά. Για τα μελλοντικά
μοντέλα της Fiat, το τι θα δούμε από την Alfa Romeo, ποια εταιρεία θα πάρει το
δρόμο της «ανεξαρτητοποίησης» όπως η Ferrari, τι θα γίνει με τη Jeep κ.λπ. Με
τη Lancia όμως τι θα γίνει; Ο Ιταλός θα την «ξεχάσει» ή έχει ετοιμάσει κάτι που
τελικά ίσως είναι καλό για το μέλλον μιας μάρκας που αυτή τη στιγμή δείχνει σαν
να μην έχει μέλλον;
Διαβάζω το
τελευταίο διάστημα πληροφορίες από την Ιταλία ότι η Lancia θα τεθεί προς
πώληση. Οι πληροφορίες αυτές βασίζονται σε μια πρόσφατη δήλωση-motto του
Marchionne ότι: «Ο πιο σημαντικός στόχος της FCA είναι να κερδίζει, όχι να
χάνει». Και είναι δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή το Ιταλικό Group στην περίπτωση
της Lancia έχει χάσει, κάτι που μπορεί ο Marchionne να το γυρίσει μόνο
πουλώντας τελικά τη μάρκα.
Και αυτό θα
είναι καλό όχι μόνο για την ίδια τη Lancia, αλλά και για τις υπόλοιπες μάρκες
του Group, αφού θα δώσει τη δυνατότητα στην FCA να επικεντρωθεί και να
επενδύσει ακόμη περισσότερο στην Alfa Romeo και τη Fiat για τη μελλοντική τους
ανάπτυξη.
Το ζήτημα
πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το ποιος θα είναι ο αγοραστής. Και τι
σκοπό έχει από τη μάρκα. Οι Ιταλοί θεωρούν ότι οι υποψήφιοι είναι πολλοί: Η VW
που πάντα «γλυκοκοίταζε» την Alfa Romeo θα μπορούσε σε μια τιμή-ευκαιρίας να
πάρει τη Lancia, η Toyota που δεν έχει ευρωπαϊκό brand στο πορτφόλιό της, ακόμη
και η ιδιαίτερα δραστήρια το τελευταίο διάστημα Renault-Nissan-Mitsubishi.
Όμως, αυτό
θα συμβεί μόνο εάν η FCA θέσει, επαναλαμβάνω στη σωστή τιμή, τη Lancia προς
πώληση την 1η Ιουνίου, δίνοντάς της την τελευταία στιγμή μια προοπτική για το
μέλλον. Ως προς το τι πραγματικά θα γίνει τελικά; Υπομονή, λίγες ημέρες έμειναν
μόνο για να δούμε ποιος είναι ο σκοπός του Marchionne, ο οποίος ειρήσθω εν
παρόδω θα μας αποχαιρετίσει στα τέλη του 2018 από Πρόεδρος του Ομίλου.
Υ.Γ.: Λένε
πολλοί ότι η FCA ενδέχεται να κάνει την έκπληξη και να δώσει στη Lancia μια νέα
θέση ως το ηλεκτρικό brand του Group για τα επόμενα χρόνια. Προσωπικά, μέλλον
για τη μάρκα βλέπω μόνο εάν πωληθεί – και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει από εκεί
και πέρα….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου