Τα Panda θα
συναρμολογείται στην Πολωνία – Σταματά την εντός των τειχών παραγωγή Mito και
Punto – Ιστορικά εργοστάσια θα παράγουν πλέον μόνο Alfa Romeo, Maserati και
Jeep SUVs.
Αλλαγές εκ
βάθρων πραγματοποιεί ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles, Σέρτζιο Μαρτσιόνε, ο
οποίος, την 1η Ιουνίου, ετοιμάζεται να κάνει τα αποκαλυπτήρια όλων των
ανατροπών που θα συμβούν στην παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία.
Σύμφωνα με
αυτό το πλάνο, όπως αποκαλύπτει το Bloomberg, η εταιρεία εγκαταλείπεται την
κατασκευή των οικονομικών Punto και Mito, προς όφελος των πολυτελών μοντέλων,
τα οποία πλέον θα κατασκευάζονται κατ' αποκλειστικότητα στο ιστορικό εργοστάσιο
στο Τορίνο και σε ένα άλλο κοντά στη Νάπολη. Τα δυο εργοστάσια θα εξοπλιστούν
εκ νέου ώστε να καλύπτουν την παραγωγή νέων Maserati και Jeep SUVs. Αντιθέτως,
η παραγωγή των Panda θα μεταφερθεί στην Πολωνία, ανέφεραν πηγές από την
εταιρεία υπό το καθεστώς ανωνυμίας.
Οι αλλαγές
αυτές σηματοδοτούν μια ιστορική στροφή για την εταιρεία που ιδρύθηκε το 1899
και με την πάροδο του χρόνου έγινε το σύμβολο της μεταπολεμικής, βιομηχανικής
ανάκαμψης της χώρας, κυρίως μέσω της παραγωγής αυτοκινήτων, όπως το 500αράκι
της Fiat 500, που μπορεί να αντέξει το βαλάντιο του μέσου Ιταλού.
Όπως
αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ο επανασχεδιασμός που κάνει ο 65χρονος Μαρτσιόνε που
αποχωρεί από το τιμόνι την επόμενη χρονιά, έχει στόχο να στρέψει την παραγωγή
στα πολυτελή αυτοκίνητα, δίνοντας ώθηση στην παγκόσμια πώληση των Jeep και
οδηγώντας την αυτοκινητοβιομηχανία από τα πετρελαιοκίνητα στα υβριδικά,
ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Οι αλλαγές
που δρομολογούνται στην ιταλική παραγωγή, προβλέπει τον τερματισμό της
παραγωγής του Punto εντός του 2018, στο νότιο εργοστάσιο της Μέλφι. Το Mito της
Alfa Romeo, γνωστό ως Mirafiori, θα σταματήσει να παράγεται στο εργοστάσιο του
Τορίνο, όπου ήδη βγαίνει από τις γραμμές συναρμολόγησης το μοντέλο Levante.
Εκεί θα γίνεται πλέον και η παραγωγή ενός δεύτερου SUV της Maserati.
Οι
εγκαταστάσεις στο Τορίνο αποτελούν το ιστορικό εργοστάσιο της Fiat, που
εγκαινιάστηκε από τον δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι το 1939 και απασχολούσε
περίπου 50.000 εργαζόμενους κατά την περίοδο της ακμής του στη δεκαετία του
'70. Το εργοστάσιο παράγει τώρα λιγότερα από 50.000 αυτοκίνητα ετησίως σε
σύγκριση με αυτό που παρήγαγε κάποτε, που ξεπερνούσε τις 600.000 οχήματα.
Σε ένα άλλο
εργοστάσιο στο Πομιλιάνο κοντά στη Νάπολη, ιδιαίτερη πατρίδα του ηγέτη των 5
Αστέρων, Λουίτζι ντι Μάγιο, η Fiat Chrysler θα αρχίσει να φτιάχνει ένα μικρό
SUV Jeep μετά τη μετακίνηση της παραγωγής του Panda στην Πολωνία.
Μάλιστα, οι
πληροφορίες αναφέρουν ότι τοπ μπραντ της Fiat θα περιοριστεί στο 500αράκι και
στα μοντέλα της Panda στην Ευρώπη και όλα τα άλλα οικονομικά αυτοκίνητα θα
σταματήσουν να παράγονται.
Φυσικά,
υπάρχει και η πλευρά των συνδικάτων που ανησυχούν για τους αργούς ρυθμούς που η
Fiat Chrysler βγάζει νέα προϊόντα στην αγορά. Η τριήμερη αναγκαστική άδεια των
εργαζομένων που αποφασίστηκε για τον Ιούνιο θα επηρεάσει πάνω από 6.000 άτομα
και αυτό έρχεται να προστεθεί στις ανησυχίες τους για το μέλλον των υπαλλήλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου