Τετάρτη 30 Μαΐου 2018

Η "Αναγέννηση" Ακράτας θ' ανεβάσει το έργο του Μακιαβέλλι, "Μανδραγόρας"

Η "Αναγέννηση" Ακράτας θ' ανεβάσει το έργο του Μακιαβέλλι, "Μανδραγόρας"  2-3 και 9-10 Ιουνίου


Ίσως ένα από τα καλύτερα έργα του Μακιαβέλλι (1469-1527), ο "Μανδραγόρας" είναι μια κωμωδία που μας επιτρέπει να γνωρίσουμε σε βάθος τον κόσμο του δημιουργού της. Το φετινό καλοκαίρι η θεατρική σκηνή «Αναγέννηση» Ακράτας μας «ταξιδεύει» στη Φλωρεντία του 15ου αιώνα με μια παράσταση που θα συζητηθεί!

29/05/2018 

Η παράσταση ανεβαίνει τα δύο επόμενα Σαββατοκύριακα (2-3 και 9 -10 Ιουνίου) στην αίθουσα θεάτρου του Συλλόγου «Αναγέννηση» Ακράτας στις 9.00 το βράδυ.

Ο θεατής, θα πρέπει να στοχαστεί, να ανακαλύψει τις αλληγορίες, τις αντιστοιχίες µε το χτες και το σήμερα, να αποκρυπτογραφήσει το βάθος και τη βαρύτητα μιας  φαινομενικά «ρηχής» και ανάλαφρης ιστορίας...

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Η απάτη και η εξαπάτηση του άλλου ως κινητήρια δύναμη της δράσης των προσώπων είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το έργο «Ο ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ» του Νικολό Μακιαβέλι.

Γράφτηκε το 1518 και παρουσιάστηκε σ’ ένα ιδιωτικό σπίτι στη Φλωρεντία το ίδιο έτος. Έχει αποτιμηθεί ως η καλύτερη κωμωδία της Αναγέννησης και παίρνει τον τίτλο της από τη ρίζα του φυτού μανδραγόρας που βοηθά στη γονιμότητα αλλά μπορεί να δηλητηριάσει μέχρι θανάτου τον πρώτο άνθρωπο που θα την αγγίξει

Στο Μανδραγόρα  όλοι οι ήρωες καταφεύγουν στην απάτη.

Το έργο αυτό αποτελεί, αν μη τι άλλο, ένα κωμικό αντίστοιχο του "Ηγεμόνα".

Και τα δύο έργα δίνουν πρακτικές συμβουλές σ' εκείνον που επιδιώκει την ευτυχία, ακόμη και εις βάρος των άλλων.

Η γραφή και η φόρμα που ακολουθεί ο συγγραφέας αποκτά διαχρονικές διαστάσεις καθώς πραγματεύεται τον έρωτα, την πλάνη, την αυταπάτη και κυρίως βέβαια την απάτη. Αλήθειες διαχρονικά επίκαιρες που πάντα πλέκονται στη ζωή των ανθρώπων, κάνοντας το έργο ενδιαφέρον, ψυχαγωγικό και διασκεδαστικό, χωρίς να καταφεύγει σε διδακτισμούς.

Μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες, παρεξηγήσεις και κωμικές ανατροπές, ο συγγραφέας επισημαίνει µε εκπληκτική διαύγεια ότι η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν κρίνεται τελικά από το αν τηρούνται οι κανόνες της ηθικής αλλά από το ποθούμενο αποτέλεσμα.

Ο πολιτικός, ο κληρικός, ο πλούσιος ή ο αστός, δεν αξιολογούνται µε το μέτρο της ηθικής αλλά από τον βαθμό επιτυχίας των σκοπών τους, ανεξάρτητα από τους τρόπους που χρησιμοποιούν, ώστε να ικανοποιήσουν τις ορέξεις τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ταξιάρχης Χάνος,  Αντρέας Κουτσουρέλης

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Τζένη Μαστοράκη

ΜΟΥΣΙΚΗ: Διαμαντής Αδαμαντίδης

ΣΚΗΝΙΚΑ/ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ελένη Μανιατοπούλου

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Μάριος Κουτσουρέλης

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: Μηνάς Ντεβές

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Ανδρέας Σακελλαρίου

ΠΑΙΖΟΥΝ (με σειρά εμφάνισης):

ΠΟΙΗΤΗΣ: Φάνης Κόγκος

ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ: Φάνης Πετρόπουλος

ΣΥΡΟΣ: Κώστας Παπαγεωργόπουλος

ΣΙΟΡ ΝΙΚΙΑΣ: Γιάννης Μαλαβέτας

ΛΙΓΟΥΡΙΟΣ: Σπήλιος Ζιδρόπουλος

ΣΩΣΤΡΑΤΗ: Μάρη Παπαγεωργοπούλου

ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΣ:Ανδρέας Διαμαντόπουλος

ΜΟΝΑ ΛΟΥΚΡΗΤΙΑ: Βάνια Ξιφαρά


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου