Το αυτοκίνητο που οδηγεί ο καθένας μπορεί να αποκαλύψει πολλά για τον χαρακτήρα του, ο οποίος, μάλιστα, φέρεται να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την όποια επιλογή του. Το αν θα αποκτήσουμε το τάδε ή το δείνα όχημα εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την προσωπικότητά μας, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017
1. Eπιλογή μάρκας για οικειοποίηση των αξιών που
πρεσβεύει
«Ανάμεσα
στις κατηγορίες των προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά, το αυτοκίνητο
διακρίνεται για την συμβολική του ισχύ», εξηγεί, μιλώντας στην Corriere della Sera η Νάντια
Ολιβέρο, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Μιλάνο – Μπικόκα. Σύμφωνα με
την ιταλίδα ακαδημαϊκό, «σε συμβολικό επίπεδο, (το αυτοκίνητο) συνδέεται με τις
έννοιες της ενέργειας, της δύναμης, της ταχύτητας και της τεχνολογίας, στοιχεία
που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την αρσενική ταυτότητα. Δεν είναι τυχαίο, ότι
είναι κυρίως οι άνδρες, συνήθως, αυτοί που ελκύονται και παθιάζονται με τα αυτοκίνητα». Οπότε, η
επιλογή ενός αυτοκινήτου είναι κάθε άλλο παρά τυχαία και «καθορίζεται σε μεγάλο
βαθμό από τα ατομικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε οδηγού αλλά και από εκείνα που
ενσαρκώνει η κάθε μάρκα. Στην πράξη, ο πελάτης επιλέγει μια μάρκα για να
οικειοποιηθεί τις αξίες που πρεσβεύει και να τις μεταδώσει σε τρίτους».
2. Ο
ανασφαλής
Oποιος
αισθάνεται την ανάγκη να αποδείξει κάτι στην κοινωνία (αλλά και στον ίδιο του
τον εαυτό) θα προτιμήσει ένα αυτοκίνητο μεγάλων διαστάσεων ώστε να εκφράσει και
την προσωπική του ισχύ. «Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ακόμα και για τις
πόλεις οι αυτοκινητιστές προβαίνουν σε παράλογες επιλογές, υπογραμμίζοντας έτσι
ότι η αγορά ενός αυτοκινήτου είναι μια κίνηση περισσότερο συμβολική παρά
λειτουργική. Η επιλογή ενός μεγάλου αυτοκινήτου είναι απόλυτα μη λογική σε
πόλεις που δεν υπάρχουν θέσεις για παρκάρισμα και ένα όχημα μεγάλων διαστάσεων
μόνον πρόβλημα αποτελεί. Αλλά ο κόσμος επηρεάζεται από άλλες ανάγκες, όπως η
ανάγκη να εκφράσει την ταυτότητά του», προσδιόρισε η ειδικός από το Μιλάνο.
3. Ο
επιθετικός
«Επιθετικά
άτομα επιλέγουν sport και γρήγορα αυτοκίνητα ενσαρκώνουν τις έννοιες της
ανεξαρτησίας και της ελευθερίας»,
συνέχισε η κ. Ολιβέρο. Επιθυμία αυτών των ανθρώπων είναι να θαυμάζονται
αλλά από μακριά. Πρόκειται, ωστόσο, για μια επιλογή που δεν βοηθά σημαντικά
όποιον επιθυμεί να κατακτήσει μια γυναίκα. Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής
εταιρείας δημοσκοπήσεων Harrison Poll, το 56% των γυναικών δεν ελκύεται από
άνδρες που κατέχουν sport αυτοκίνητα αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ καθώς θεωρούν
πως είναι υπερόπτες.
4. Ο
περιπετειώδης
Τα
αποκαλούμενα «εκτός δρόμου» οχήματα αποτελούν το αγαπημένο όχημα όλων όσοι
θέλουν να υπογραμμίσουν το ανήσυχο πνεύμα ελευθερίας που τους διακατέχει,
υποστηρίζει ο διακεκριμένος Βρετανός ψυχίατρος Ρατζ Πέρσιντ σε άρθρο του στην
Telegraph. «Οι άνδρες που τα επιλέγουν αγαπούν τη μοναξιά και αρέσκονται να
φαντάζονται ότι είναι οι πρωταγωνιστές περιπετειών σε αφιλόξενα μέρη»,
προσδιόρισε.
5. Ο
ναρκισσιστής
Σε αντίθεση
με εκείνους που επιλέγουν ένα sport αυτοκίνητο, ώστε να προσελκύσουν το
ενδιαφέρον του κόσμου χάρη στο αμάξι τους, ο ναρκισσιστής επιδιώκει να τραβήξει
όλη την προσοχή στο άτομό του. Για τον
λόγο αυτό επιλέγει, οπότε, «ένα καμπριολέ, όχι τόσο για να χαίρεται τον ήλιο,
αλλά για να επιδεικνύεται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βρετανός ειδικός.
6. Ο
προοδευτικός
Οι πιο
λογικοί και προοδευτικοί επιλέγουν οικολογικά αυτοκίνητα που έχουν χαμηλή
κατανάλωση και είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα της
βρετανικής εφημερίδας Motors.co.uk, ένα «πράσινο» αυτοκίνητο αποτελεί την πρώτη
επιλογή για όποιον άνδρα επιθυμεί να βρει μια σύντροφο καθώς φαίνεται πως οι
γυναίκες προτιμούν εκείνους που έχουν και οικολογικές ευαισθησίες
7. Η πρακτική
Προσγειωμένες
στην πραγματικότητα και έχοντας κατά νου περισσότερο την χρηστικότητα παρά την
επίδειξη, οι γυναίκες τείνουν να επιλέγουν αυτοκίνητα που ικανοποιούν καλύτερα
τις όποιες πρακτικές ανάγκες τους είτε αυτές αφορούν την εργασία τους
(επιλέγουν, για παράδειγμα, ένα μικρό αυτοκίνητο για το κέντρο της πόλης) είτε
την οικογένειά τους με τις αυτοκινητοβιομηχανίες όλου του κόσμου να προσφέρουν
πλήθος επιλογών.
8. Η μοδάτη
Ακόμη μια
κατηγορία που κυριαρχούν οι γυναίκες – οδηγοί. Η ισχύς και η ταχύτητα ελάχιστα
τις συγκινούν ενώ η προσοχή τους στέφεται κυρίως στην αισθητική και τον
σχεδιασμό. Συνήθως προτιμούν καμπυλοειδείς φόρμες.
9. Ο
ατομικιστής
Ο
ατομικιστής οδηγός δεν θα επιλέξει ένα αυτοκίνητο αλλά μια μοτοσυκλέτα. «Οι δύο
τροχοί αποτελούν έκφραση ελευθερίας. Ένας μοτοσικλετιστής δεν επιλέγει να
αγοράσει ένα αυτοκίνητο ώστε να πάρει κάποιον μαζί του αλλά για να εκφράσει το
γεγονός ότι είναι ελεύθερος», σχολίασε η Ιταλίδα καθηγήτρια, επισημαίνοντας ότι
«αρκετές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η σχέση με τη μοτοσικλέτα είναι ανάλογη με
ερωτική σχέση που έχει ο οδηγός με τη σύντροφό του».
10. Ο
εξωστρεφής
Οι ανοιχτοί
χαρακτήρες δίνουν ιδιαίτερη σημασία όχι μόνον στο όχημα καθαυτό αλλά και στα
αυτοκόλλητα, που είτε επισημαίνουν την ύπαρξη μωρών στο αμάξι είτε αποκαλύπτουν
την ιδιότητα του ιδιοκτήτη ή την συμμετοχή του σε κάποιο αθλητικό σύλλογο. Για
τον Ράτζ Πέρσιντ η χρήση τους «αποτελεί έναν τρόπο να δηλώσει ο εκάστοτε
ιδιοκτήτης κάτι για τον εαυτό του και να δείξει πως είναι φιλικός, προσφέροντας
στοιχεία που θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμα και στην έναρξη μια συζήτησης με
αγνώστους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου