Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Vintage: Τα 10 αυτοκίνητα που έγιναν θρύλος στην Ελλάδα Πηγή: Vintage: Τα 10 αυτοκίνητα που έγιναν θρύλος στην Ελλάδα

Fiat 500

Το Fiat 500 («cinquecento» - 500 στα ιταλικά και γνωστό ως «πεντακοσαράκι» στην Ελλάδα) καθιέρωσε τον ορισμό «αυτοκίνητο πόλης» και θεωρείται σήμερα ως ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα για αμιγώς αστικές μετακινήσεις.


Το Fiat 500 («cinquecento» - 500 στα ιταλικά και γνωστό ως «πεντακοσαράκι» στην Ελλάδα) ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, που παρήχθη από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat, από το 1957 έως το 1975. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3.702.078 οχήματα. Το 500αρακι σχεδιάστηκε από τον Dante Giacosa και ήταν ένα μικροσκοπικό όχημα, με το συνολικό μήκος του μάλιστα να είναι κάτω από τα 3 μέτρα, στα 2,97 μέτρα. Γνώρισε έτσι μεγάλη απήχηση σε ολόκληρη την Ευρώπη, ως ένα ιδιαίτερα φθηνό και πρακτικό μέσο μεταφοράς. Με τον εξαιρετικά οικονομικό 2-κύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα του, αρχικού κυβισμού 479 cm³ και σύντομα 499,5 cm³, και τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του, το «πεντακοσαράκι» καθιέρωσε τον ορισμό «αυτοκίνητο πόλης» και θεωρείται σήμερα ως ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα για αμιγώς αστικές μετακινήσεις.



Alfa Giulia 105/115
Τα κουπέ της σειράς 105/115 ήταν αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Alfa Romeo από το 1963 μέχρι και 1977. Το βασικό σχέδιο που μοιράζονταν όλες οι εκδόσεις, είναι μια δημιουργία του Giorgetto Giugiaro για τον οίκο Bertone. 


Οι αναλογίες γυαλιού και μέταλλου, η μορφή του σχήματος του μπροστινού και του πίσω τζαμιού και η επίπεδη μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς ήταν πρωτοποριακά χαρακτηριστικά για την εποχή. 

Η σειρά 105 περιλάμβανε διάφορες εκδόσεις. Τα διάφορα μοντέλα μπορούν να χωρισθούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Από τη μια ήταν τα μοντέλα Gran Turismo (GT) και από την άλλη, η σειρά GT Τζούνιορ, τα οχήματα της οποίας διέθεταν κινητήρες με λιγότερα κυβικά και έγιναν ανάρπαστα σε ανθρώπους που ήθελαν ένα σπορ, κομψό και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, αλλά είτε δεν απαιτούσαν την μέγιστη ισχύ του κινητήρα που τα μεγαλύτερα μοντέλα πρόσφεραν, είτε δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το κο9στος τους. 

Στην Ελλάδα ξεχώρισε η έκδοση Giulia Sprint GT.

Δείτε εδώ όλα τα αυτοκίνητα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου