Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Η νέα ταινία του Μάρκο Μπελόκιο: «Αίμα από το Αίμα μου»

 Αποτέλεσμα εικόνας για Sangue del mio sangue

Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο72ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας (Βραβείο FIPRESCI), η νέα δημιουργία του Μάρκο Μπελόκιο, έχει τον τίτλο: «Αίμα από το Αίμα μου» (Sangue del mio sangue / Blood of My Blood - 2015). Η ταινία ανοίγει στον 17ο αιώνα παρακολουθώντας τη δίκη μιας καλόγριας που κατηγορείται για μαγεία και κλείνει στο σήμερα περιγράφοντας τη συνάντηση μεταξύ ενός βρικόλακα κι ενός εφοριακού υπαλλήλου. Η ατμόσφαιρα, τυπική της πρόσφατης δουλειάς του σκηνοθέτη, είναι ταυτόχρονα ανατριχιαστική, όσο και γκροτέσκα αστεία, ενώ δεν λείπουν οι σουρεαλιστικοί συμβολισμοί.

Sangue del mio sangue - Trailer:

Το «Αίμα από το Αίμα μου» γεννήθηκε από την τυχαία ανακάλυψη των αρχαίων φυλακών του Bobbio. Αυτή η ανακάλυψη ενέπνευσε μέσα μου την ιστορία της Benedetta, μιας καλόγριας θαμμένης ζωντανής στο μοναστήρι - φυλακή της Santa Chiara. Μου φαινόταν ότι αυτή η ιστορία αποκαλύφθηκε από ένα παρελθόν τόσο απομακρυσμένο που άξιζε την επιστροφή στη σημερινή Ιταλία, μιας επαρχίας που η νεωτερικότητα και η παγκοσμιοποίηση την έχουν σβήσει. Η ταινία αναδεικνύει μια σειρά θεμάτων που μοιράστηκε με άλλες ταινίες μου, όπως η «The Mal Sisters» - ένα έργο ιδιαίτερα αγαπητό σε μένα - που επίσης γυρίστηκε στο Bobbio. Οι ταινίες καταλήγουν παρόμοια: την αγάπη για το παρελθόν και την ανάγκη να κάνεις μια ρήξη με αυτό.» - Μάρκο Μπελόκιο

Σχετική εικόνα

Αίμα από το Αίμα μου / Sangue del mio sangue / Blood of My Blood

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Μάρκο Μπελόκιο
Πρωταγωνιστούν: Ρομπέρτο Χερλίτζκα, Πιερ Τζόρτζιο Μπελόκιο, Άλμπα Ρορβάχερ, Λιντίγια Λίμπερμαν, Φεντερίκα Φρακάσι, Τόνι Μπερτορέλι
Φωτογραφία: Ντανιέλε Σιπρ
Μοντάζ: Φρανσέσκα Καλβέλι
Χώρα Παραγωγής: Ιταλία
Έτος Παραγωγής: 2015
Διάρκεια: 106 λεπτά

Ο Φεντερίκο, ένας νεαρός ιερέας τον 17ο αιώνα, καλείται από την Ιερά Εξέταση στη φυλακή σ' ένα μοναστήρι του χωριού Bobbio. Η αποστολή του είναι να εξαναγκάσει την αδελφή Benedetta να ομολογήσει ότι έχει παρασυρθεί και να οδηγηθεί σε θάνατο ο προηγούμενος ομολογητής της, ο αδελφός του Φεντερίκο. Η Benedetta πρέπει να υποβληθεί σε τρεις δοκιμές - νερό, φωτιά και δάκρυα - για να αποδείξει την αθωότητά της, αν δεν ομολογήσει. Ο Φεντερίκο, ωστόσο, «παρασύρεται» από την Benedetta.

Στο σήμερα, η φυλακή του Bobbio κλείνει και εγκαταλείπεται. Ο εφοριακός Φεντερίκο βοηθά έναν Ρώσο εκατομμυριούχο να αγοράσει αυτό το παλιό ερείπιο. Αλλά ένας μυστήριος γέρος έχει ζήσει εκεί για χρόνια. Μπορεί κανείς να τον δει περιστασιακά μόνο τη νύχτα, και αναφέρεται ως «The Count». Ο Φεντερίκο πρέπει να αποδείξει ότι ο άνθρωπος αυτός είναι μια απάτη ώστε να κλείσει τη μεγάλη πώληση.

Αποτέλεσμα εικόνας για Sangue del mio sangue

«Στις πολλές ταινίες που έχω γράψει και σκηνοθετήσει, υπάρχουν κάποιες συνδέσεις για τα θέματα που πάντα φαίνεται να με πάνε πίσω στην πρώτη ταινία μου, «Γροθιές στην τσέπη», μερικές φορές με σκληρό και άλλες με πιο απλό τρόπο. Φαντάζομαι γιατί, αυτή είναι η ζωή μου. Αυτό είναι που είμαι. Όλοι μας ζούμε τη ζωή μας με βάση την προσωπική μας ιστορία, τη δική μας εμπειρία ζωής. Αυτά τα pop-up βγαίνουν στις εικόνες που βλέπουμε. Το «Αίμα από το Αίμα μου» είναι ένα είδος αναμέτρησης για μένα. Ένα από τα θέματά της είναι το πένθος ενός αδελφού για τον αδελφό του. Είχα ήδη σκηνοθετήσει σε άλλη μου ταινία την τραγωδία του δίδυμου αδελφού, μέσα από μια αυτοκτονία. Εδώ, εμμέσως, είναι η ίδια τραγωδία - ο αδελφός του Φεντερίκο θα χάσει τη ζωή του για την αγάπη. Αυτό εμπνέει την εκδίκηση στον επιζώντα αδελφό, αλλά θα παρασυρθεί κι αυτός από την ίδια γυναίκα. Το «Αίμα από το Αίμα μου» είναι μια ιδιόμορφη ταινία, αλλά έχει μια ορισμένη ελευθερία, όπου παρελθόν συναντά το παρόν. Δεν ανήκει σε αυτό το είδος της αμερικανικής ταινίας, όπου τα πάντα είναι ξεκάθαρα.» - Μάρκο Μπελόκιο

Πενήντα χρόνια πριν, ο Μάρκο Μπελόκιο γύρισε το περίφημο κινηματογραφικό του ντεμπούτο «Οι Γροθιές Στην Τσέπη» στη βορειοιταλική πόλη Bobbio και σαν φάντασμα που στοιχειώνει έναν τόπο, επιστρέφει εκεί για να αφηγηθεί τις ιστορίες του «Αίμα από το αίμα μου», του οποίου η πλοκή απλώνεται σε δύο διαφορετικά χρονικά φάσματα με φόντο το ίδιο μοναστήρι της Santa Chiara.

Αποτέλεσμα εικόνας για Sangue del mio sangue

Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Σεπτέμβριο του 2015, στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου και απέσπασε το Bραβείο FIPRESCI. Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, καθώς αποτέλεσε την Ταινία Έναρξης του 28ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

«Το «Αίμα από το Αίμα μου» συγκέντρωσε πολλά «παιδιά» της κινηματογραφικής μου «οικογένειας». Υπάρχει ο Roberto Herlitzka, ο οποίος ήταν αξέχαστος στο «Good morning night» και «Dormant beauty». Και η Lidiya Liberman, την οποία ανακάλυψα για τον ρόλο της Ελένης στη θεατρική παραγωγή μου «Θείος Βάνιας». Έχω σκηνοθετήσει την Alba Rohrwacher στο «The Mal Sisters» και «Dormant beauty». Επίσης, τη Federica Fracassi στο«Dormant beauty». Υπάρχει ο Toni Bertorelli που ήταν καταπληκτικός στις ταινίες μου «Ο πρίγκιπας του Αμβούργου» και «Το χαμόγελο της μητέρας μου». Επίσης, είναι η τέταρτη ταινία μου με τον Bruno Cariello. Με τους Filippo Τimi και Fausto Russo Alesi έχω δουλέψει στο «Vincere». Και δεν μπορώ να ξεχάσω την οικογένειά μου, το αίμα μου. Η κόρη μου Έλενα Μπελόκιο έπαιξε στο «The Mal Sisters» και ο γιος μου Pier Giorgio Bellocchio, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο ως μωρό.» - Μάρκο Μπελόκιο

Μάρκο Μπελόκιο / Marco Bellocchio

Αποτέλεσμα εικόνας για Marco Bellocchio

Ο Μάρκο Μπελόκιο γεννήθηκε το 1939 στην Πιατσέντζα της Ιταλίας. Το 1959 εγκατέλειψε τις σπουδές φιλοσοφίας στο καθολικό πανεπιστήμιο του Μιλάνου. Πήγε στο Λονδίνο, όπου ακολούθησε σπουδές κινηματογράφου και έκανε διατριβή πάνω στον Αντονιόνι και τον Μπρεσόν.

Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους ήταν το 1965, το φιλμ με τίτλο "Οι Γροθιές στην Τσέπη", που θεωρήθηκε μία από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του Ιταλικού σινεμά. Η επόμενη ταινία του "China is Near" ήταν κωμωδία. Ακολούθησαν ταινίες που ασκούν κριτική σε διάφορες μορφές εξουσίας: στους κληρικούς ("Εν Ονόματι του Πατρός"), στον Τύπο ("Βιασμός στην Πρώτη Σελίδα"), στο ψυχιατρικό άσυλο ("Fit to Be Untied") και στον στρατό ("Βία και Μοιχεία").

Ακολούθησε μια γκρίζα περίοδος, στη διάρκεια της οποίας αφιερώθηκε σε μεταφορές βιβλίων στον κινηματογράφο ("Ο Γλάρος" του Τσέχωφ) και επιστροφές σε παλαιότερα θέματα ("The Eyes, the Mouth"). Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο παράξενα, όταν άρχισε να συνεργάζεται με τον ψυχαναλυτή Μάσιμο Φαγκιόλι, γυρίζοντας μια σειρά από "περίεργες" ταινίες, όπως "Ο Διάβολος στο Κορμί της" και "The Butterfly's Dream".

Ευτυχώς ο Μπελόκιο ξαναβρήκε την παλιά του φόρμα με μια ονειρεμένη βερσιόν του "The Prince of Homburg". Το 2002 γύρισε το φιλμ "Το Χαμόγελο της Μητέρας μου" και ακολούθησαν οι ταινίες "Good morning, Night", "The Wedding Director" και "Sorelle".

Το 2012 κυκλοφόρησε την αξιόλογη ταινία "Η Ωραία Κοιμωμένη" (Bella Addormentata / Dormant Beauty - φωτογραφία), έχοντας στη διάθεση του ένα σπουδαίο σύνολο ηθοποιών: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τόνι Σερβίλο, Άλμπα Ρορβάχερ, Μάγια Σάνσα, Φαμπρίτσιο Φάλκο. Μία εξαιρετικά ευαίσθητη ιστορία που κατάφερε να ξεσηκώσει έντονες πολιτικές και συνταγματικές αντιπαραθέσεις στην γείτονα χώρα και αναζωπύρωσε τις συζητήσεις γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον ρόλο της Εκκλησίας.

Γιώργος Ρούσσος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου